انقراض در کمین کوالاها

  • 23 بهمن 1400 - 14:56
انقراض در کمین کوالاها

جمعیت کوالاها از سال ۲۰۰۱ در مناطق مختلف استرالیا بین ۳۳ تا ۶۱ درصد کاهش یافته است. یک تحقیق ایالتی در ۲۰۲۰ هشدار داد که این گونه احتمالاً بدون مداخله فوری، قبل از اواسط قرن منقرض خواهد شد.

حداقل ۶۴۰۰ کوالا تنها در آتش سوزی تابستانی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ نابود شدند.

به گزارش نیویورک تایمز، کارشناسان می‌گویند کوالاها منقرض نشده‌اند اما آینده آنها در خطر است. با شعله‌ور شدن آتش‌سوزی‌ها در استرالیا، ادعاهایی مبنی بر اینکه کوالاها «منقرض شده‌اند» به طور گسترده در فضای مجازی پخش شد‌.

فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، مرجع وضعیت حفاظت از گونه‌های جهان، می‌گوید جمعیت کوالا رو به کاهش و آسیب‌پذیر است.

گاردین نیز به نقل از جوزف شاراد از صندوق بین‌المللی رفاه حیوانات اضافه می‌کند: “این ترس ما را تأیید می‌کند که کوالاها در مسیر انقراض هستند و اگر بخواهند در آینده زنده بمانند به محافظت‌های بیشتری نیاز دارند.”

سوزان لی، وزیر محیط زیست استرالیا گفته که صندوق ملی برای هدایت بودجه و حمایت کمک‌های مربوطه تصمیم‌گیری می‌کند. اما منتقدان شکایت داشتند که سرشماری کوالا برای نجات این گونه جانور کافی نبود. انتظار می‌رود این سرشماری ۲ میلیون دلار هزینه داشته باشد و بقیه هزینه حمایتی به تحقیقات بهداشتی، حمایت پزشکی و بازسازی زیستگاه اختصاص یابد.

دیدگاه