لزوم برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس

  • 01 اردیبهشت 1403 - 20:58
لزوم برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی فارس بر لزوم برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در این استان تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست های وزیر محترم میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اجرای برنامه ها و رویدادها با محوریت روایتگری است تا آشناسازی مردم با پیشینه فرهنگیشان در این مرز و بوم افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی درهمایش ادبی گلگشت سعدی با بیان اینکه فارس میزبان ۳۷ درصد از آثار تاریخی و گردشگری کشور است افزود: تمامی تلاشمان این است که بستری فراهم شود تا مردم بتوانند ازتمامی امکاناتی که در حوزه فرهنگ و تمد نی کشور و استان فارس وجود دارد بهره مند شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: یکی از موضوعاتی که می تواند به ریشه های فرهنگی ما بپردازد و خورده فرهنگ ها را از عزلت بیرون کشاند برگزاری رویدادها و جشنواره های فرهنگی است که امروز شاهد برگزاری چنین مراسمی هستیم.

او برگزاری چنین رویدادی که به مناسبت فرا رسیدن یادروز و هفته بزرگداشت شاعرنامی شهرمان سعدی شیرازی دایر شده است مثبت ارزیابی کرد و خواستار تداوم چنین برنامه هایی با مشارک مردم فرهنگ دوست ایران زمین شد.

ثابت اقلیدی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از ویژگی های استاد سخن، شیخ اجل سعدی شیرازی پرداخت و گفت: سعدی علاوه بر اینکه شاعر برجسته و شهیری است در واقع به دلیل علاقه ای که به سفر داشته است خود یک گردشگر حرفه ای به شمار می رود.

او افزود: با اینکه شیخ اجل سعدی به نگارش سفرنامه های اقدام نکرده اما در حکایت های گلستان و بوستان آثار سفرهای خود را در قالب حکایت ها ،پند و اندرزها آورده است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: آثاری که وقتی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند در واقع آموزه های انسانی را تبیین می کنند و بیانگر این است که ما چگونه به بعد اخلاقیات بپردازیم و کمتر در گیرمسایل دنیوی شویم.

بنابراین گزارش همایش ادبی گلگشت سعدی به مناسبت روز و هفته بزرگداشت سعدی با همکاری گروه فرهنگی شاهدان شیراز در تالار فرهنگی آرامگاه سعدی برگزار شد. این همایش با شعر خوانی، سخنرانی های ادبی ، اجرای موسیقی سنتی، حکایت خوانی و سعدی خوانی همراه بود و مود استقبال کم نظیر مردم فرهنگ دوست شیراز نیز قرار گرفت.

دیدگاه