بازدید حدود ۵ میلیون مسافر نوروزی از فارس

  • 07 فروردین 1403 - 16:54
بازدید حدود ۵ میلیون مسافر نوروزی از فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بازدید بیش از ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی این استان خبر داد و گفت: طبق آمارهای ارائه‌شده تاکنون بیش از ۷۸۱ هزار و ۹۳۴ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ افزود: این بازدیدها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروزششم فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۵۲ هزار و ۱۱۲ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۶۲ هزار و ۳۸۹ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۲۹ هزار و ۷۵۰ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

ثابت اقلیدی گفت: با توجه به‌شدت بارندگی‌ها باز هم شاهد حضور مسافران و بازدیدکنندگان در اماکن تاریخی و فرهنگی استان بودیم.

او افزود: در روز گذشته نیز بیش از ۲۵ هزار و ۸۲۶ نفر از مجموعه فرهنگی حافظ و ۱۳ هزار و ۲۳۶ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۱۵ هزار و ۴۰۴ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین در خصوص آمارهای اقامت و اسکان مسافران نوروزی از بازه زمانی مذکور اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار و ۷۷ نفر شب رسیده است.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش افزود: تعداد تردد جاده‌ای در فارس نیز ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۲۲۲ مورد ثبت‌شده است.

دیدگاه