نخستین سمپوزیم بین‌المللی شیراز در زمان قاجار برگزار می‌‌شود

  • 29 اسفند 1402 - 8:39
نخستین سمپوزیم بین‌المللی شیراز در زمان قاجار برگزار می‌‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری نخستین سمپوزیم بین‌المللی «شیراز زمان قاجار» خبر داد و گفت: این سمپوزیوم با بررسی هنرهای سنتی، هنرهای وابسته به معماری و تاریخ دوره قاجار در شیراز پاییز سال آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس محمد ثابت اقلیدی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها این برنامه سال آینده در شیراز و تهران برگزار می‌شود و دبیرخانه آن‌هم در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به‌زودی شروع به کار خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نشست‌های تخصصی با حضور اساتید ملی و بین‌المللی برپایی نمایشگاهی از آثار هنری شیراز دوره قاجار و زندیه و رک شاپ های تخصص هنرهای سنتی برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی، چاپ مجموعه مقالات، سمپوزیم، کاتالوگ نمایشگاه، هنر قاجار و زندیه شیراز همچنین کاتالوگ رویدادهای هنری معاصر شیراز را ازجمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در این سمپوزیم پیش‌بینی‌شده است.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه برنامه مذکور با حضور پژوهشگران، استادان و صاحب‌نظران متخصص و با همکاری دانشگاه شیراز، دانشگاه هنر شیراز برگزار می‌شود گفت: طراح این سمپوزیم انجمن هنرهای سنتی استان فارس است که باهدف ارتقاء و شناخت تخصصی‌تر صنایع‌دستی برگزاری این سمپوزیم را تحت عنوان جایگاه صنایع‌دستی در تاریخ هنر معاصر بارویکرد استفاده از علوم میان‌رشته‌ای در ارتقا سطح کیفی صنایع‌دستی وهنرهای وابسته به معماری تصمیم به برگزاری این رویداد بین‌المللی گرفته است.

او همچنین در خصوص زمان برگزاری این رویداد بین‌المللی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نشست‌های تخصصی این رویداد بین‌المللی هم از هفته آخر فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به‌صورت ماهانه تازمان برگزاری سمپوزیم که مهرماه سال آتی اجرا خواهد شد.

دیدگاه