نمایش ایران باشکوه در نمایشگاه فیتور ۲۰۲۴

  • 05 بهمن 1402 - 8:59
نمایش ایران باشکوه در نمایشگاه فیتور ۲۰۲۴

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی گفت: همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور زمینه معرفی ظرفیت‌های متنوع ایران باشکوه را در نمایشگاه بین‌المللی فیتور اسپانیا که از ۴ تا ۸ بهمن ماه سال جاری در شهر مادرید اسپانیا برگزار می‌شود، فراهم کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مسلم شجاعی گفت: حضور در نمایشگاه فیتور اسپانیا به عنوان یکی از رویدادهای مهم جهانی همه‌ساله از سوی فعالان گردشگری سراسر جهان مورد استقبال قرار می‌گیرد و معاونت گردشگری نیز همواره در تلاش است تا با همکاری کانون اتومبیلرانی و جهانگردی به عنوان مجری وزارت میراث فرهنگی، زمینه حضور بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور شامل دفاتر خدمات مسافرتی و تشکل‌های تخصصی گردشگری را فراهم آورد. 

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی افزود: از امروز فعالان گردشگری در قالب ۱۶ شرکت تخصصی گردشگری در غرفه جمهوری اسلامی ایران در متراژی حدود ۲۰۰ مترمربع حضور خواهند یافت تا با معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشورمان از طریق روش‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین و نیز ارائه نمونه‌هایی از هنرهای سنتی، صنایع‌دستی و اجرای مراسم‌های آیینی و موسیقی‌های بومی و محلی ایران چهره امروزی و عمق تاریخ و تمدن میهن‌مان را به نمایش بگذارند. 

او با اشاره به اینکه هر سال رویکردی مشخص از سوی رویداد فیتور اعلام می‌شود، گفت: در چهل و چهارمین نمایشگاه فیتور اسپانیا ۲۰۲۴ رویکرد اینکه چگونه گردشگری می‌تواند در احیای سرزمین‌ها کمک کند اعلام شده است. از این رو فعالین گردشگری کشورمان و بخش دولتی حاضر در تلاش هستند تا با سمت و سوی نشست‌های B۲B، ارائه اقلام تبلیغاتی و فعالیت‌های دو جانبه دستاوردهای کشورمان را حول رویکرد مذکور عرضه کنند. 

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ادامه داد: این نمایشگاه پیش درآمدی برای سازمان جهانی گردشگری است تا بتواند ارزیابی اولیه خود را از گردشگری بین المللی در سال ۲۰۲۴ ارائه کند. دنبال کردن سیاست‌های کلیدی و همکاری با اعضا با هدف تقویت فضای همکاری میان بخش خصوصی و دولتی در کشورهای عضو از مهمترین اهداف این سازمان از برگزاری رویداد‌های جانبی در حاشیه این نمایشگاه است. 

شجاعی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌هایی با محور بررسی نوآوری‌های صورت گرفته در حوزه آموزش با مشارکت شرکت Booking. com و بررسی وضعیت و مشکلات گردشگری در قاره آمریکا از جمله رویدادهایی است که در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود. 

با توجه به حضور هشت هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده از ۱۳۱ کشور در قالب ۷۵۵ غرفه‌دار در این رویداد و پیش‌بینی بیش از ۸۶ هزار بازدیدکننده در متراژی حدود ۶۶ هزار و ۹۰۰ مترمربع، جمهوری اسلامی ایران اولین فرصت بین‌المللی خود را برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشورمان در سال ۲۰۲۴ در اختیار دارد.  

دیدگاه