کمیته راهنمایان گردشگری سلامت فارس تشکیل می‌شود

  • 02 دی 1402 - 22:42
کمیته راهنمایان گردشگری سلامت فارس تشکیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از تشکیل کمیته راهنمایان گردشگری سلامت در فارس خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی فارس، سید مؤید محسن نژاد در جلسه انتخابات تشکیل کمیته راهنمایان گردشگری عرب‌زبان گفت : هدف ازتشکیل این کمیته ساماندهی فعالیت راهنمایان گردشگری فعال در حوزه گردشگری سلامت است.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد : این کمیته می‌تواند ضمن حمایت از حقوق اعضا در هدایت و نظارت بر فعالیت‌ها نیز اثرگذار باشد و راهنمایان گردشگری حوزه سلامت تحت نظر این کمیته که در قالب انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت تشکیل وراه اندازی می‌شود، در برنامه‌ریزی و تصمیم سازی‌ها و رفع موانع و مشکلات این حوزه مشارکت خواهند داشت.

او بیان کرد : پس از راه‌اندازی و تشکیل کمیته راهنمایان گردشگری سلامت پیگیری لازم به‌منظور تشکیل انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری سلامت در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا در صورت تائید و موافقت وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی این انجمن در استان فارس تشکیل و راه‌اندازی شود.

در ادامه این جلسه محمد فرخ زاده به بیان نقطه نظرات حاکمیتی در خصوص گردشگری سلامت استان پرداخت و گفت: استان فارس استانی است که تمام ظرفیت‌ها و استانداردهای لازم در حوزه گردشگری سلامت راداراست و استان معین در حوزه گردشگری سلامت است.

معاون هماهنگی گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در خصوص حساسیت نقش راهنمایان گردشگری حوزه سلامت در قبال گردشگرانی که برای موضوع درمان به استان می‌آیند گفت : ما در قبال جان هر یک از گردشگرانی که برای درمان به استان سفر می‌کنند باید به یک دولت پاسخگو باشیم و ممکن است با یک‌کم دقتی ویا بی‌دقتی روابط کشور با سایر ملل تیره شود بنابراین اهمیت نقش گردشگران سلامت در کشور یک موضوع راهبردی قلمداد می‌شود و چون استان فارس یک استان معین در حوزه گردشگری سلامت است به‌مراتب اهمیت بیش‌تری دارد و هر یک از راهنمایان حکم سفیر ،وزیر یا وکیل از سوی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به تبعه کشوری دارد که ما با آن کشور ارتباط داریم.

او ادامه داد: پس باید به این نکته توجه داشت که پرونده‌هایی که در حوزه‌های قضایی ،امنیتی و… در این زمینه شکل می‌گیرد بر روابط دیپلماتیک اهمیت ویژه‌ای دارد و در این موضوع با هیچ‌کس در هر مقامی مصالحه ویا چشم‌پوشی صورت نمی‌پذیرد.

فرخ زاده خطاب به راهنمایان گردشگری حوزه سلامت بیان کرد: حاکمیت بخشی از وظایف خود را به شما تفویض کرده و این انتظار را دارد که برای ساماندهی مسائل در کنار هم باشید و وظیفه ما به‌عنوان حاکمیت ریل‌گذاری او کمک در رفع موانع و مشکلات در هر حوزه‌ای اعم از حمل‌ونقل ، اقامت ،درمان و… است.

او سهم استان را در جذب گردشگران سلامت از کشورهای همسایه همگن با ظرفیت‌های استان ندانست و گفت : سهم ما از بازار عمان ۵۴ درصد است اما از بازار عراق ، کویت ،بحرین و قطر سهم اندکی داریم که باید مشکلات را رصد کرده در رفع آن بکوشیم.

دیدگاه