اقبال شیرازی‌ها به فضاهای تفریحی؛ تفرجگاه‌های ارتفاعات فعال می‌شوند

  • 23 آبان 1402 - 17:39
اقبال شیرازی‌ها به فضاهای تفریحی؛ تفرجگاه‌های ارتفاعات فعال می‌شوند

مردم شیراز اقبال فراوانی به تفریحات نابی دارند که می‌توان با هر کدام از آن‌ها روحیه امید و سرزندگی را به زندگی خود و دیگران تزریق کرد. گرچه شیراز دارای جاذبه‌های گردشگری است اما مردم عموماً به سمت پارک‌ها و باغات و ارتفاعات زیاد این شهر اقبال زیادی دارند.

مردم شیراز همواره به عنوان مردمانی با فرهنگ و ادب و همچنین بشاش و پرانرژی که زندگی را به خود و دیگران سخت نمی‌گیرند در ایران اسلامی می‌شناسند. شیرازی‌ها به حق مردمانی میهمان‌نواز هستند که اعتقادشان بر این است که باید نهایت استفاده از زیبایی‌هایی که به خصوص در دل طبیعت و محیط اطراف زندگی آنان وجود دارد، را ببرند به همین دلیل، اماکن تفریحی در شیراز و بلکه مناطق اطراف آن در ایام تابستان به صورت هر شب و در سایر فصول در روزهای تعطیل بسیار شلوغ و پرازدحام است.

مدیریت شهری شیراز در دوران‌های گذشته اهتمام زیادی به گسترش بوستان‌های شیراز داشته است و در دوره جدید هم این تلاش‌ها و طرح‌ها بیشتر و جذاب‌تر شده است که از جمله آن به احداث بزرگترین شهربازی منطقه، آکواریوم و پارک آبی، احداث تله کابین در ارتفاعات شیراز و… اشاره کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: یکی از مصوبات مهم این دوره از شورای اسلامی شهر شیراز احداث باغ مهربانو در مناطق ۱۱ گانه شیراز است یعنی در هر منطقه شهرداری شیراز باید یک باغ مهربانو احداث شود زیاد استقبال از این نوع باغات از سوی مردم بسیار زیاد است.

محمدرضا هاجری با تصریح اینکه با احداث این باغات جمع باغات خانواده و مهربانو در سطح شیراز به ۳۰ باغ خواهد رسید، افزود: یکی دیگر از مصوبات ما در کمیسیون فرهنگی شورای شهر این است که روزهای پنج‌شنبه و جمعه در ایام شادی در هر منطقه شهرداری شیراز، یک باغ به ازدواج به زوج‌های جوان اختصاص دهیم و از شرکت‌های تشرییفاتی که قیمت‌های مناسب و با کیفیت خوب در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌دهند، استفاده شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه را به تمام مناطق ۱۱ گانه شیراز ابلاغ کردیم، گفت: علاوه بر این‌ها تمام تفرجگاه‌های ارتفاعات شیراز دارند فعال می‌شوند. بوستان جنگلی ۱۱۰۰ هکتاری دروازه قرآن که طراحی آن انجام شده است، همین امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: علاوه بر این‌ها برای فضاهای تفرجگاهی ارتفاعات شیراز از منصورآباد تا دروازه قرآن و همچنین جبل‌الدراک به شدت در حال کار کردن هستند.

هاجری از انعقاد قرارداد بزرگترین آکواریوم منطقه‌ای و همچنین پارک آبی و بزرگترین شهر بازی خبر داد و گفت: این‌ها در منطقه جبل‌الدراک و تنگ سرخ احداث خواهند شد.

وی با ذکر این نکته که بخشی از وسایل بازی‌های کودکان و امثالهم هم در بوستان جنگلی دروازه قرآن لحاظ شده است، افزود: قرارداد تله کابین هم در جبل‌الدراک و هم در بوستان ۱۱۰۰ هکتاری دروازه قرآن بسته شده است.

هاجری با بیان اینکه زمین آکواریوم هم مشخص و بنا شده است که سرمایه‌گذار کار خود را شروع کند، گفت: در بوستان ۱۱۰۰ هکتاری دروازه قرآن شهردار، در مرحله اول ۱۵۰ میلیارد تومان برای وسایل بازی اختصاص دادند و در آینده نزدیک بخش عمده‌ای از تفریحات مردم شیراز به این بوستان، بخش دیگری به بام شیراز در رکن آباد و بخش دیگری هم به جبل‌الدراک منتقل خواهند شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین در خصوص باغ گلها نیز گفت: بنا بود که دو باغ گلها در شیراز داشته باشیم اما ما تأکید کردیم که بودجه باغ دومی را به باغ اولی اختصاص دهند تا بتوانیم آن را گسترش دهیم و گل‌های آن هم به صورت فصلی نباشد.

وی در پایان تأکید کرد: به طور کلی شهرداری شیراز در حوزه فضای سبز بسیار خوب کار می‌کند و این مسئله به گونه‌ای است که برنامه معروف خوشاشیراز در ۶ ماه اول سال در باغ دلگشا و در ۶ ماه دوم در باغ جهان‌نما به دلیل فضای مناسب سبز آن ضبط و پخش می‌شود.

دیدگاه