آرزوهای دست نیافته خود را به کودکمان تحمیل نکنیم

  • 16 مهر 1402 - 19:36
آرزوهای دست نیافته خود را به کودکمان تحمیل نکنیم

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک بندر انزلی با اشاره به اهمیت استعدادیابی و پرداختن به علاقمندی‌های کودک، گفت: والدین آرزوهای دست نیافته خود را به کودکانشان تحمیل نکنند زیرا این کار نه تنها به نتیجه نمی‌رسد بلکه باعث دلزدگی آنها می‌شود.

 کبری نوردوست در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه با عنوان هفته کودک نامگذاری شده و امروز ۱۶ مهر که به صورت خاص به عنوان روز جهانی کودک مشخص شده فرصتی است تا به جایگاه و اهمیت این سن، بیش از پیش پرداخته شود.

 وی با بیان اینکه طبق تعریف کنوانسیون حقوق کودک افراد تا زیر سن ۱۸ سال در این رده قرار می گیرند، افزود: در واقع کودکی دوران بسیار مهمی برای هر فرد محسوب می‌شود زیرا در این سن است که شخصیت و توانمندی‌های افراد شکل گرفته و می‌تواند بارور شود.

 نوردوست با تاکید بر اینکه والدین از تحمیل علاقه‌مندی‌ها و چیزهایی که خودشان موفق به کسب آن نشدند به فرزندان خودداری کنند، تصریح کرد: استعدادیابی مهمترین مسئله‌ای است که باید در کودکی مورد توجه باشد و بعد از آن سرمایه‌گذاری در راستای تقویت این توانمندی‌ها باشد. در واقع رسالت کانون کشف استعداد های بالقوه و عینیت بخشیدن به آن است .

 وی با تاکید بر اینکه تحمیل سلیقه والدین به کودک نه تنها به نتیجه نمی‌رسد بلکه باعث هدر رفت انرژی و دلزدگی کودک می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استعدادیابی کودکان و پرورش توانمندی‌ها است. کشف و پرورش استعدادهای بالقوه کودکان و عینیت بخشیدن به تخیل کودک.

 مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک بندر انزلی با اشاره به اینکه برای هفته کودک برنامه‌های متنوعی در بندر انزلی پیش‌بینی شده، گفت: از جمله عضویت و تمدید رایگان یک ساله کودکان در کانون در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه، ویژه برنامه کودک شاد، قصه‌گویی اعضای منتخب و مقام ‌آور در رده‌های استانی و ملی، برپایی بازارچه تولیدات مربیان و اولیا، پخش انیمیشن و تولیدات کانون، حضور در مدارس با هدف آشنایی دانش آموزان با فعالیت‌های کانون، معرفی کتاب در راستای بالا بردن میزان سرانه مطالعه را می‌توان نام برد.

نوردوست همچنین از گردهمایی و اجرای کارگاه‌های فرهنگی برای کودکان به همراه والدین در کشتی میرزا کوچک خان در موج شکن جدید بندر انزلی خبر داد و افزود: حضور مدارس در کانون و بازدید از نمایشگاه و بازارچه تولیدات دست ساز اولیا و مربیان کانون از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

دیدگاه