افزایش ۵ درصدی تعداد کتابخانه‌های فارس طی ۲ سال

  • 13 شهریور 1402 - 7:35
افزایش ۵ درصدی تعداد کتابخانه‌های فارس طی ۲ سال

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: طی ۲ سال گذشته و در دوران فعالیت دولت مردمی، شاهد اضافه شدن ۱۱ کتابخانه عمومی به داشته‌های این استان بوده‌ایم.

محمدحسین فیروزی یکشنبه ۱۲ شهریور به خبرنگاران گفت: براساس آمار، از شهریور سال ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۲، تعداد کتابخانه‌های عمومی فارس از ۲۴۴ باب به ۲۵۵ افزایش یافته است.

او با بیان اینکه طی این مدت ۱۶ پروژه کتابخانه‌ای در فارس به بهره‌برداری رسیده است، گفت: طی این مدت دو سال ۱۱ باب کتابخانه در فارس اضافه شده که نشان دهنده رشد پنج درصدی در این زیرساخت فرهنگی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس خاطرنشان کرد: طی این مدت تعداد اعضای کتابخانه‌ها در این استان از ۱۱۳ هزار و ۳۰۷ نفر به ۱۶۵ هزار و ۲۷۶ افزایش داشته است که رشد ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه منابع کتابخانه‌های عمومی فارس از دو میلیون و ۸۵۹ هزار و ۱۹۹ جلد به ۳ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۴۲۶ جلد ارتقا یافته و بیش از ۱۳ درصد رشد داشته است، افزود: میانگین امانت ماهیانه کتاب در فارس از ۳۱ هزار و ۹۰۴ جلد به ۱۸۳ هزار و ۳۵۴ ارتقا داشته که رشد ۷.۵ برابری را نشان می دهد.

فیروزی افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس همچنین با انعقاد هفت تفاهم نامه جدید، تعداد تفاهم نامه های همکاری مشترک در زمینه فرهنگی و ترویجی را به ۱۸ عدد افزایش داده و در زمینه همکاری با سایر دستگاه ها و انعقاد تفاهم رشد ۶۴ درصدی داشته است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه افتتاح سالن‌های مطالعاتی خصوصی در استان نیز از تعداد دو سالن در سال ۱۴۰۰ به ۱۶ سالن در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۸ برابر رشد داشته است، گفت: تعداد کتابخانه‌های روستایی و سیّار در این استان از ۴۶ باب، به ۵۵ باب رسیده که نشان‌دهنده رشدی ۲۰ درصدی است.

دیدگاه