سالانه یک‌میلیون درخت در فارس کاشته می‌شود

  • 29 مرداد 1402 - 7:31
سالانه یک‌میلیون درخت در فارس کاشته می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: سهم فارس از طرح ملی کاشت یک‌میلیارد درخت، سالانه ۵۰۰ هزار اصله بود که با تاکید استاندار به یک‌میلیون اصله افزایش یافته است.

حامد رستمی افزود: برای رسیدن به هدف کاشت یک میلیون درخت در سال، بذر و نهال از سوی اداره کل منابع طبیعی استان فارس تامین و به دهیاری‌ها واگذار می‌شود.

به نقل از استانداری فارس، رستمی با بیان این‌که بخشی از این درخت‌ها در مناطق روستایی غرس می‌شود، گفت: کاشت و نگهداری درخت‌ها برعهده دهیاری است و باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

رستمی اضافه کرد: گلزار شهدا، ورودی و خروجی روستاها و منازل روستایی از جمله مکان‌هایی است که برای کاشت نهال و درخت در قالب این طرح در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: این مهم در سایه همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف و همچنین مشارکت مردم محقق خواهد شد.

رستمی افزود: این درخت‌ها بر اساس شرایط جغرافیایی و آب و هوایی هر منطقه انتخاب و کاشته خواهد شد و با توجه به محدودیت‌هایی که در بحث تامین آب وجود دارد، از درختان کم‌آب‌بر و مقاوم در مقابل خشکسالی استفاده خواهیم کرد.

دیدگاه