استقبال از تأسیس واحد‌های پخت نان کامل در فارس

  • 14 تیر 1402 - 14:44
استقبال از تأسیس واحد‌های پخت نان کامل در فارس

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در جلسه کارگروه نان از استقرار میز خدمت هوشمندسازی آرد و نان توسط شرکت نانینو در فرمانداری شیراز خبر داد.

مرتضی شریفی افزود: این میز خدمت جهت نظارت بر کیفیت نان توسط شرکت نانینو که مجری طرح هوشمندسازی آرد و نان است، در فرمانداری شیراز راه اندازی شده است که نانوایان در صورت بروز مشکلی درباره تراکنش‌ها یا سامانه دریافت نان می‌توانند بصورت روزانه و در ساعات اداری به فرمانداری شیراز مراجعه کنند.

وی به دستورکار کارگروه آرد و نان با طرح موضوع حمل و نقل آرد، نظارت بر نانوایی‌ها و توسعه نانوایی‌های آزاد پز در سطح استان اشاره کرد و افزود: توسعه نانوایی هایی که با آرد کامل پخت کنند با توجه به تاثیر فزاینده در تضمین سلامت و ارزش غذایی سرشار در اولویت قرار گرفته است.

شریفی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ نانوایی با نان کامل در سطح شهر شیراز در حال فعالیت هستند که تصمیم داریم این تعداد در شهر شیراز افزایش قابل توجهی پیدا کند و در شهرستان‌ها نیز حداقل یک نانوایی نان کامل در اختیار مردم قرار گیرد که مقرر شد فرمانداری ها اشخاصی که تمایل به تأسیس واحد‌های طبخ نان کامل دارند را معرفی کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه پخت نان بدون گلوتن ویژه بیماران سلیاکی الگو و نمونه کشوری است که با تلاش و پیگیری استاندار فارس، دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه نانوایان و اداره کل غله در دستور کار قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: با پخت این نوع نان مشکل بیماران سلیاکی که از مصرف نان با آرد معمولی محروم هستند، حل شود.

دیدگاه