محکومان جرایم غیرعمد استان فارس به جای تحمل حبس درخت می‌کارند

  • 11 تیر 1402 - 20:42
محکومان جرایم غیرعمد استان فارس به جای تحمل حبس درخت می‌کارند

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: به منظور اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، کاشت نهال توسط محکومان و زندانیان جرایم غیر عمد به عنوان حکم جایگزین حبس در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های فارس در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس؛ حجت الله مرادی با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته با نظارت واحدهای اجرای احکام و اداره منابع طبیعی در استان تعدادی از محکومان جرایم سبک به انجام خدمات عمومی رایگان مکلف به کاشت نهال در عرصه‌های جنگلی و حاشیه راه‌های استان خواهندشد.

وی اضافه کرد: به منظور اقدامات تأمینی و تربیتی تدابیری اتخاذ شده تا با صدور حکم مراجع قضایی احکام مجرمان محکوم به حبس و جزای نقدی، تبدیل به تولید و کاشت درخت شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس افزود: این طرح در تمامی شهرستان ها و دیگر ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز تسری و اجرایی شود.

وی اظهار کرد: این اقدام افزون بر نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و موضوع حبس‌زدایی و پیشگیری از مشکلات ناشی از گذران دوران محکومیت زندانیان نقش مهمی در حفاظت از منابع طبیعی و عرصه های زیست محیطی دارد.

دیدگاه