تلاش برای حفاظت از پاکیزگی هوای شیراز

  • 23 خرداد 1402 - 10:09
تلاش برای حفاظت از پاکیزگی هوای شیراز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: شهرداری این کلان‌شهر باهدف کاهش آلودگی هوا، اقداماتی ازجمله انعقاد تفاهم‌نامه با شرکتی دانش‌بنیان در راستای ایجاد ظرفیت برای بهره‌مندی شهروندان از موتورهای برقی انجام داده است.

هادی شه‌دوست شیرازی در نخستین همایش دبیران شورای ترافیک کشور که به میزبانی استانداری فارس و شهرداری شیراز برگزار شد، گفت: یکی از معضلات بزرگ کلانشهرها، بحث آلودگی و ایجاد هوای پاک اشت و در این راستا در شهرداری شیراز با مذاکراتی که با چندین شرکت به‌خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم، تفاهم‌نامه‌ای منعقد و موتورسیکلت‌های برقی را به شهروندان ارائه می‌دهیم.

به نقل از شهرداری شیراز، او با اشاره به استفاده زیاد از موتورسیکلت‌های بنزینی که موجب ایجاد آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی می‌شود، افزود: در این همین راستا امروز شاهد انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری با یک شرکت دانش‌بنیان هستیم که در طی سه سال، سه هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را به شهروندان شیراز ارائه کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به نحوه پرداخت و تسهیلات گفت: ظرفیت برای پرداخت ۲۰، ۳۰ و ۳۵ درصد و اقساط بلندمدت برای شهروندان در این تفاهم دیده‌شده است.

شه‌دوست تصریح کرد: اگر اقبال خوبی در این حوزه ایجاد شود با شرکت‌های دیگر هم وارد مذاکره خواهیم شد و از ظرفیت سایر تولیدکنندگان داخلی هم بهره خواهیم برد.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: اتفاق مهم برای ما این است که شهروندان این کلان‌شهر که همواره در حوزه‌های فرهنگی پیشگام بوده‌اند، از این ظرفیت به وجود آمده، استفاده بهینه کنند.

او با اشاره به اینکه بخشی از استفاده‌ حوزه حمل‌ونقل در حوزه کار و مشاغل است، گفت: موتورسیکلت‌های برقی به شهروندان در این حوزه می‌توانند کمک کنند و برخی از دستگاه‌های اجرایی استان و کشور هم از این ظرفیت استفاده کرده‌اند.

دیدگاه