چالش کارمندان شیراز با حمل و نقل عمومی در نخستین روز تغییر ساعت کاری ادارات

  • 17 خرداد 1402 - 5:39
چالش کارمندان شیراز با حمل و نقل عمومی در نخستین روز تغییر ساعت کاری ادارات

تغییر ساعت کاری ادارات با هدف صرفه جویی در انرژی از امروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ به مدت سه ماه آغاز شد و در نخستین روز اجرای آن مشکلاتی برای کارکنان اداری برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز خود را نشان داد و موجب شد بسیاری از کارکنان با تاخیر در محل کار خود حاضر شوند.

ساعت کار دستگاه های اجرایی استان فارس از شانزدهم خردادماه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری ۶ صبح الی ۱۳ بعدازظهر تعیین شده است.

براساس این طرح ساعت کاری ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر شیراز نیز از ساعت ۵:۳۰ دقیقه آغاز خواهد شد که به گفته بسیاری از کارکنان اداری در شیراز این زمان نیازمند اصلاح است و باید زمان کاری مترو و ناوگان اتوبوسرانی شیراز از ساعت ۴:۳۰ دقیقه یا حداکثر پنج آغاز شود تا کارمندان بتوانند به موقع در محل کار خود حاضر شوند.

با اصلاح زمان کاری ادارات در سه ماه پیش‌رو و به منظور رفاه حال کارکنان، سرویس‌دهی در خطوط متروی سایر کلانشهرهای کشور ازجمله تهران و حومه نیز از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد آغاز خواهد شد و این درخواست از سوی کارکنان اداری در شیراز نیز وجود دارد که این رویه در این کلانشهر نیز اجرایی یا فکری برای ساعت آغاز کار ادارات شود.

اغلب با تاخیر…

تعدادی از کارکنان دستگاه های مختلف اداری در شیراز  اعلام کردند که به رغم خروج به موقع از منزل اما زمان زیادی را در سطح این شهر برای شروع فعالیت مترو و اتوبوس‌های درون شهری در شیراز تلف کرده اند و به همین دلیل به موقع در محل کار خود حاضر نشدند.

عبدالله بیانی در این باره گفت: حوالی ساعت ۴:۴۵ دقیقه از منزل برای رفتن به محل کار بیرون زدم و ساعت پنج به ایستگاه مترو احسان در شیراز رسیدم که درب های ایستگاه بسته بود و تا ساعت ۵:۳۰ دقیقه کرکره ایستگاه گشوده و ساعت ۵:۳۵ دقیقه اولین قطار از این محل حرکت کرد.

وی با بیان اینکه ساعت ۶ که زمان شروع فعالیت ادارات است بسیاری از کارکنان اداری در مترو یا اتوبوس هستند،افزود: امروز سه شنبه ۱۶ خرداد ساعت ۶ از ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) شیراز خارج شدم و به دلیل عدم توسعه قطار شهری شیراز ادامه راه را با تاکسی طی کردم.

بیانی اضافه کرد: بخشی از مسیر را نیز باید پیاده طی می کردم و خلاصه با صرف بیش از یک ساعت و نیم با تاخیر حدود ۲۰ دقیقه ای به محل کار رسیدم.

او اظهار کرد: امروز بیش از روزهای گذشته زمان صرف رسیدن به محل کار کردم اما با این وجود به دلیل موانعی ازجمله شروع دیرهنگام فعالیت مترو با تاخیر به محل کار رسیدم.

تعداد دیگری از کارکنان دستگاه های اجرایی شیراز در این خصوص گلایه داشتند.

به کدام ساز؟

سیمین کشاورز، یکی دیگر از این کارمندان ادارات شیراز گفت: امسال ساعت رسمی کشور تغییر نکرد اما تاکنون در استان فارس بیش از پنج بار زمان فعالیت ادارات تغییر کرده است که به نظر همان یکبار در سال ساعت تغییر کند بهتر است تا هر از چند مدتی یکبار ساعت کاری اصلاح شود.

وی ادامه داد: برای رسیدم به محل کار باید ۲ خط اتوبوس استفاده کنم که بیش از یک ساعت زمان می‌برد در حالی که ساعت کار اتوبوسرانی فقط ۳۰ دقیقه قبل از شروع زمان رسمی فعالیت ادارات آغاز می شود و این سوال مطرح است که کارکنانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند چطور باید به موقع در محل کار حاضر شوند؟

کشاور اظهار کرد: نیاز است که فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز حداقل یک ساعت و نیم قبل از ادارات آغاز شود تا کارمندان به موقع در محل کار حاضر شوند و یا اگر امکان آن نیست زمان شروع فعالیت ادارات دیرتر باشد.

دیدگاه