فیلم مهاجران برنده جایزه جشنواره‌ای در آمریکا شد

  • 14 اردیبهشت 1402 - 8:13
فیلم مهاجران برنده جایزه جشنواره‌ای در آمریکا شد

جایزه دستاورد بزرگ جشنواره Accolade Global Film Competition به فیلم مهاجران مسعود احمدی رسید.

فیلم” مهاجران” برنده جایزه دستاورد بزرگ از جشنواره ی در بخش بشر دوستانه Accolade Global Film Competition در این رقابت سه فیمساز ایرانی( شهاب حسینی، مسعود احمدی، فرنوش عابدی) و چهار فیلم آمریکایی حضور داشتند.

جایزه بشردوستانه از فیلمسازانی تجلیل می‌کند که در زمینه‌های اکولوژیکی، سیاسی، عدالت اجتماعی و برابری، سلامت و تندرستی، حیوانات، حیات وحش، حفاظت و اهمیت معنوی و در عین حال برتری در داستان‌گویی و هنر فیلمسازی را به نمایش می‌گذارند.

به برندگان برجسته امسال که متعهد به ایجاد تغییر در جهان از طریق فیلمسازی به یاد ماندنی هستند، تبریک می گوییم.

شعار جشنواره در بخش دستاورد بزرگ: ما به قدرت فیلم برای تغییر دنیای اعتقاد داریم.

تأثیر – فیلم‌های تأثیرگذار در باز کردن ذهن‌ها، تغییر قلب‌ها و الهام بخشیدن به مخاطبان برای ایجاد تفاوت برای مبرم‌ترین مشکلات جهان مؤثر هستند.

تغییر – فیلم ها نگرش ها و باورها را تغییر می دهند، حساسیت را افزایش می دهند و تغییرات فردی و اجتماعی را به وجود می آورند. اغلب آنها اولین باری هستند که کسی با یک موضوع خاص مواجه می شود و این آگاهی را افزایش می دهد که کاری باید انجام شود.

تأثیر – به این ترتیب، ما معتقدیم که فیلمسازان به اندازه سیاست گذاران، سازمان ها، جمع آوری کنندگان سرمایه و رهبران موضوع برای تغییر معنادار مهم هستند.

در نهایت – فیلمسازی قانع کننده یک تغییر دهنده بازی است.

جایزه بشردوستانه رقابت جهانی فیلم

هدف این جایزه بشردوستانه تجلیل از فیلمسازانی است که نسبت به مسائل زیست محیطی، سیاسی، عدالت اجتماعی و برابری، سلامت و تندرستی، حیوانات، حیات وحش، حفاظت از محیط زیست و اهمیت معنوی آگاهی دارند. هر سال جایزه بشردوستانه به یک فیلمساز شایسته اهدا می شود که متعهد به ایجاد تغییر در جهان است و داستان را با مهارت فیلمسازی برجسته روایت می کند.

نظر داوران:

مسعود احمدی (ایران)، مهاجران، تجربی – فیلمی تجربی و بدون دیالوگ، به طرزی خلاقانه و قدرتمند، واقعیت وحشیانه مهاجران را که از طریق خشونت و ترس از خانه‌ها و وطن خود بیرون می‌آورند، افشا می‌کند. تصویری بی‌رحمانه صادقانه و استثنایی از این بحران انسانی غم‌انگیز. فیلمبرداری هنری، طراحی صدای عالی، کارگردانی تخیلی و بازیگران قوی و در عین حال کم‌رنگ.

دیدگاه