تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024

مراسم تحویل‌سال در ۶۰ بقعه مذهبی فارس برگزار می‌شود

  • 28 اسفند 1401 - 13:16
مراسم تحویل‌سال در ۶۰ بقعه مذهبی فارس برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در خصوص برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ این اداره کل گفت: مراسم تحویل‌سال در ۶۰ بقعه متبرکه فارس برگزار می‌شود.

موسوی امروز یکشنبه ۲۸ اسفند در یک نشست خبری از «اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۴۰ بقعه، برپایی خیمه‌های معرفت دینی (مشاوره، پاسخ به مسائل دینی، غرفه کودک)، اسکان مسافران و زائرین در ۱۷۰ زائرسرا، تجهیز ۲۰۰ کمپ اسکان در کنار زائرسراها، اسکان موقت و ضروری در ۱۲۰ حسینیه و اعزام ۳۰۰ مبلغ به بقاع فارس» به عنوان دیگر برنامه‌های نوروزی اوقاف تحت عنوان «ضیافت بهاری» نام برد.

به گفته او، طرح ضیافت بهاری از سوی اداره کل اوقاف و امروز خیریه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده و تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات درمانی دو موقوفه مرحوم نمازی و مرحوم پوستچی اشاره کرد و گفت: از محل موقوفه نمازی ۲ میلیارد تومان صرف کمک به بیماران نیازمند شده و ۸ میلیارد تومان نیز صرف خرید تجهیزات بیمارستانی، هزینه‌های عمرانی و جاری شده است.

موسوی افزود: همچنین ۳ هزار عینک از محل موقوفه نمازی با هزینه بیش از ۷۶۰ میلیون تومان برای افراد نیازمند تامین شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس ۳۰ میلیارد تومان نیز از محل موقوفه پوستچی صرف خرید تجهیزات درمانی، هزینه‌های عمرانی و مساعدت‌های درمانی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در پایان این نشست خبری گفت: در سال جاری ۲۲ مورد وقف جدید به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان با نیت تحصیلی، درمانی، ازدواج، کمک به افراد نیازمند، احداث مسجد و حسینیه در استان فارس ثبت شده است.

دیدگاه