تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024

«احتمال برچیده‌شدن میدان طاووس در دروازه قرآن شیراز»

  • 25 اسفند 1401 - 16:19
«احتمال برچیده‌شدن میدان طاووس در دروازه قرآن شیراز»

غلامرضا شهریاری، شهردار منطقه ۳ شیراز از بررسی طرحی خبر داد که در صورت اجرای آن میدان طاووس در دروازه قرآن شیراز برچیده خواهد شد و به جای آن زیرگذر ایجاد می‌شود.

شهریاری پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ در یک نشست خبری در خصوص میدان طاووس گفت: «معتقدم با ایجاد دور برگردان و سرعت گیر نمی‌توان مشکلات ترافیکی محور دروازه قرآن را حل کرد. دروازه قرآن الان دارای تداخل عبور و مرور، ترافیک و آشفتگی بصری است و برای حل این معضل، به زیرگذر نیاز است و به میدان به این بزرگی (میدان طاووس) نیازی نداریم.» 

او در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: حوزه تحت مدیریت شهرداری منطقه ۳ شیراز سال آینده به کارگاه عمرانی تبدیل خواهد شد.

«احداث پارک بزرگ قبل از دروازه قرآن، اجرای محور عرفان از باغ ملی به طرف علی‌ابن حمزه، احداث پارک و مجموعه ورزشی در رکن‌آباد، احداث پارک در زیباشهر، نصب پل عابرپیاده در شهرک گلشن، احداث پایانه شهرک سعدی، مسدود شدن ورودی آرامگاه سعدی در فاصله ۵۰۰ متر مانده به آرامگاه، تملک اطراف آرامگاه سعدی و اجرای پروژه‌های گردشگری مانند هتل و رستوران و بهسازی سنگفرش حافظیه» از جمله برخی از پروژه‌هایی است که به گفته شهریاری سال آینده در منطقه ۳ شهرداری شیراز اجرا خواهد شد.

او همچنین به پروژه‌های محرومیت زدایی منطقه اشاره کرد و افزود: اجرای شش پروژه محرومیت زدایی در سطح منطقه در دستور کار است که پنج پروژه در شهرک سعدی و یک پروژه در شهرک رکن آباد اجرا می‌شود. 

شهردار منطقه سه شیراز با اشاره به اینکه بودجه عمرانی و خدمات شهری سال ۱۴۰۱ منطقه سه رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: سال آینده ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف خواهد شد که این مبلغ به معنای افزایش سه و نیم برابری بودجه در سطح منطقه است. 

شهریاری گفت: در محدوده منطقه سه شیراز ۲۷ بوستان وجود دارد که همه آن‌ها نیاز به بهسازی دارد و باید موضوعات زیباسازی، روشنایی و نصب و تأمین تجهیزات و فضای سبز آن‌ها در دستور کار باشد. 

دیدگاه