کاهش نقاط زرد کرونایی در فارس

  • 30 بهمن 1401 - 12:24
کاهش نقاط زرد کرونایی در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که براساس آخرین اطلاعات اعلامی وزارت بهداشت، تعداد نقاط مواجه با شرایط زرد کرونایی در فارس نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

دکتر سید وحید حسینی یکشنبه ۳۰ بهمن به خبرنگاران گفت: براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی در سه شهرستان سرچهان، خرمبید و کوه‌چنار در استان فارس زرد است.

حسینی با بیان اینکه وضعیت ۳۴ شهرستان استان فارس به لحاظ شیوع کروناویروس، آبی گزارش شده است، گفت: علیرغم بهبود شرایط شیوع کرونا، رعایت دستورالعمل‌های مرتبط با پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی، ضرورت دارد.

رئیس علوم پزشکی شیراز با اشاره به الگوی انتشار و انتقال بیماری کرونا طی سه سال اخیر در سراسر دنیا، افزود: این الگو نشان دهنده فراز و فرودهای متعدد بیماری از زمان آغاز اپیدمی تا کنون بوده و همین امر لزوم هوشیاری در برابر این ویروس را ضروری کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر ۹۰ شهر کشور، از جمله سه شهرستان فارس، در وضعیت زرد کرونایی بوده و همین امر گویای تداوم چرخه های انتقال بیماری در سطح کشور است.

حسینی از مردم استان فارس خواست تا همچنان نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی پایبند بوده و از سلامت خود در برابر این ویروس، مراقبت کنند.

رئیس علوم پزشکی شیراز همچنین محافظت از سلامت دو گروه کودکان و سالمندان را در شرایط کنونی، حائز اهمیت خواند.

آمارهای وضعیت کرونا در فارس

به گزارش ایسنا، آخرین آمارهای اعلامی از وضعیت شیوع کرونا در فارس نشان می‌دهد که از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح یکشنبه ۳۰ بهمن، با انجام ۲ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۵۸۸ تست تشخیصی، ۶۶۲ هزار و ۳۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

آمار روزانه نشان‌دهنده آنست که با بستری ۱۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۳۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۷۱ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۴ هزار و ۴۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به هشت میلیون و ۲۸۹ هزار و ۲۰۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۱۷۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۱۸۰ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۶۷ هزار و ۱۰ دُز نوبت سوم و ۱۳۵ هزار و ۸۴۲ دُز یادآور واکسن بوده است.

دیدگاه