نمایشگاه مادر و کودک در شیراز برگزار می‌شود

  • 04 بهمن 1401 - 15:00
نمایشگاه مادر و کودک در شیراز برگزار می‌شود

سعیدرضا کامرانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از برگزاری نمایشگاه مادر و کودک در شیراز خبر داد.

کامرانی سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ در یک نشست خبری گفت: این نمایشگاه از ۱۱ تا ۱۴ بهمن در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز واقع در شهرک گلستان برگزار می‌شود.

به گفته او، ششمین نمایشگاه مادر و کودک در استان فارس با هفدمین نمایشگاه اسباب‌بازی، تفریحات و سرگرمی همزمان خواهد بود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در آن مشارکت خواهد شد.

کامرانی افزود: برخی از اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌هایی که در اختیار کودکان قرار می‌گیرد متناسب با سن کودکان نیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های تخصصی تلاش می‌کند اسباب‌بازی‌ها متناسب با سن کودکان باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از «عدم ایمنی، بدآموزی، ترویج خشونت و…» به عنوان مشکلات برخی از اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌ها نام برد.

سعیدرضا کامرانی، مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به همراه منصور امینی معاون مالی کانون

سعیدرضا کامرانی در ادامه این نشست به کسب مقام اول توسط مهرناز جعفری، عضو کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در مسابقات نقاشی رنگین‌کمان صلح که با موضوع جاذبه‌های تاریخی در ایتالیا برگزار شد، اشاره کرد و از موفقیت برخی دیگر از اعضای این کانون در مسابقات و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی دیگر همچون «جشنواره قصه‌گویی، مسابقه ملی داستان آفرینش، مسابقه هنرهای تجسمی در فرانسه، المپیاد فیلمسازی ایران، مسابقات نقاشی ژاپن و…» سخن گفت.

او از «راه‌اندازی خانه‌های عروسک‌ها (عروسک‌های دست‌ساز و مرتبط با فرهنگ بومی و محلی استان)، رونمایی از ۳ کتاب صوتی که هر کتاب شامل بیش از ۳۰ داستان است، برگزاری مهر‌واره‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و ادبی، برگزاری هفته کودک، برپایی نمایشگاه نقشینه در گالری ایمان و اندیشه، برگزاری سوگواره عاشورایی، کارگاه‌های برخط (آنلاین)، اجرای طرح کانون‌مدرسه و…» به عنوان بخشی از برنامه‌هایی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در سال جاری نام برد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به همراه تعدادی از مسئولان کانون

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس همچنین گفت: فضاسازی و آذین‌بندی به همراه ویژه‌برنامه سبز سپید قرمز با محوریت پرچم جمهوری اسلامی، شعرخوانی، ایستگاه نقاشی، افتتاح دومین مرکز پویانمایی استان فارس که در لار راه‌اندازی خواهد شد، اجرای برنامه پیک امید در مناطق کم‌برخودار با کتابخانه‌های سیار، مسابقه عکاسی، مسابقه ادبی با محوریت پرچم جمهوری اسلامی که امسال مورد تاکید است، مسابقه هم قصه هم نقاشی، شرکت در نمایشگاه مادر و کودک و… از جمله برنامه‌های کنون در دهه فجر امسال است.

دیدگاه