کاروانسرای تاریخی میان کتل کازرون به بوتیک هتل تبدیل می‌شود

  • 01 آذر 1401 - 16:36
کاروانسرای تاریخی میان کتل کازرون به بوتیک هتل تبدیل می‌شود

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تبدیل کاروانسرای تاریخی میان کتل کازرون به بوتیک هتل خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، ابراهیم بختیاری امروز ۱ آذرماه ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از کاروانسرای تاریخی میان کتل در شهرستان کازرون اظهار کرد: کاروانسرای تاریخی میان کتل مربوط به دوره صفوی بوده و این بنا یکی از آثار فاخر با معماری بسیار زیبا و منحصربه‌فرد در استان فارس است که به‌زودی با تغییر کاربری به اقامتگاه (بوتیک هتل) یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری شهر کازرون و استان فارس تبدیل می‌شود.»

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود : براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، این کاروانسرا پس از اتمام مرمت زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تجهیز می‌شود. به‌طور حتم به یکی از پربازدیدی‌ترین اماکن تاریخی و گردشگری شهر کازرون تبدیل خواهد شد.

ابراهیم بختیاری افزود: در بازدید از این اثر ملی و بررسی اسناد و مدارک موجود مشاهده شد، این کاروانسرا مالک خصوصی دارد و سرمایه‌گذار این بنای تاریخی نه‌تنها تمام موارد و مسائل زیست‌محیطی را رعایت کرده بلکه با بهره‌برداری از این اثر بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی منطقه مرتفع و مطابق کدهای توسعه پایدار گردشگری نسبت به اشتغال و انتفاع جامعه محلی و روستایی اقدامات مؤثری انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت و البته وزارت میراث‌فرهنگی، انتظار این اداره‌کل همکاری و مساعدت بیشتر تمام دستگاه‌های دولتی به‌ویژه اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است.

بنابراین گزارش سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری فارس و هیئت همراه در سفر یک‌روزه خود به شهرستان کازرون از برخی از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرستان بازدید کردند و با فعالان بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند و به بحث و تبادل‌نظر و بررسی مشکلات و راهکارهای اجرایی پرداختند.

دیدگاه