بازدید هنرمندان و دانشجویان از اماکن تاریخی

  • 11 تیر 1401 - 18:28
بازدید هنرمندان و دانشجویان از اماکن تاریخی

تعدادی از اهالی و دانشجویان تئاتر و برخی از اعضای انجمن عکاسان ایران به دعوت انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر از امکان تاریخی و معماری تهران دیدن کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر ایران، جمعی از هنرمندان انجمن به همراه دانشجویان این رشته و مهمانانی از انجمن عکاسان به بازدید از مجموعه‌های تاریخی و معماری محله امامزاده یحیی، منطقه ۱۲ شهرداری تهران پرداختند. 

در این دیدار که با همراهی و مساعدت معاون فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲، مهدی خاتمی و همچنین یوسفی مدیر مجموعه  از عمارت تاریخی دبیر الملک آغاز و با گذر از بازار امام زاده یحیی، حمام نواب، مسجد تاریخی با گنبد مخروطی، درخت ۹۰۰ ساله ادامه پیدا کرد، گذر از خانه هوشنگ مرادی کرمانی خالق داستان‌هایی همچون قصه‌های مجید و به عمارت کاظمی‌ها ختم شد.

با توجه به هماهنگی صورت گرفته در حین بازدید، خانه زیبای ظروفچی پیشنهاد، که با استقبال حاضرین، این بنای تاریخی نیز مورد بازدید قرار گرفت. 

در پایان خاتمی ضمن خوش آمد گویی، اعلام داشت، طی هفته‌های آینده، با برگزاری جلسه‌ای مشترک توافقی جهت ادامه این بازدیدها از دیگر اماکن تاریخی شهر تهران برای انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر امکان‌پذیر خواهد بود. این دیدار در تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۱۰ از ساعت ۱۰ صبح شروع و به مدت ۲ ساعت به طول انجامید. 

دیدگاه