تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024

واکسن شرط اجازه مسافرت با وسایل نقلیه عمومی است

  • 19 آبان 1400 - 9:02
واکسن شرط اجازه مسافرت با وسایل نقلیه عمومی است

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: ارائه خدمات حمل و نقل عمومی در حوزه مسافر، مشروط به واکسیناسیون کامل افراد است.

علی بزدانی سه‌شنبه ۱۸ آبان در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به مصوبه اخیر ستاد مرکزی مقابله با کرونا، افراد واکسینه نشده محدودیت‌های بیشتری برای استفاده از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافر خواهند داشت.

او افزود: بر این اساس کسانی که واکسن نزده‌اند اجازه استفاده از این خدمات را ندارند، مگر تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعته داشته باشند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، ادامه داد: با اجرای این طرح امکان کاهش محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد، بنابراین پذیرش مسافر با رعایت این مصوبه در اتوبوس‌ها تا ۸۰ ظرفیت بلا مانع خواهد بود.

یزدانی همچنین با اشاره به آغاز این طرح در فارس از هفته گذشته همچنین گفت : کارت واکسیناسیون مسافران حمل و نقل جاده‌ای که در حال حاضر به صورت بازرسی حضوری بررسی می‌شود از اول آذر ماه جاری با استعلام سیستمی نیز قابل کنترل خواهد بود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با یادآوری اینکه ارائه خدمات به افراد واکسینه نشده در پایانه‌های مسافربری این استان ممنوع شده است، گفت: از مردم خواهشمندیم هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون در برابر کووید-۱۹ اقدام کنند.

دیدگاه