کرونا در فارس؛ ثبت ۱۴ مرگ و ۱۹۶ بیمار جدید

  • 13 آبان 1400 - 13:04
کرونا در فارس؛ ثبت ۱۴ مرگ و ۱۹۶ بیمار جدید

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۶ بیمار جدید در بیمارستان‌های فارس بستری شده و ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا نیز فوت شده‌اند.

عبدالرسول همتی چهارشنبه ۱۲ آبان در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس را تشریح و اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۶۱ تست تشخیصی مولکولی و ۲۲۲ هزار و ۹۰۶ مورد تست سریع انجام و با این اقدام ۴۸۰ هزار و ۳۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی با اعلام بستری ۱۹۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۱۶۶۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۲۰۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از کل بیماران شناسایی شده در فارس ۴۶۶ هزار و ۲۱۳ نفر از ابتدا تاکنون، بهبود یافتند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۴ مورد فوت بیماران کرونایی ثبت شد و آمار مجموع قربانیان این بیماری در فارس به هفت هزار و یازده مورد افزایش یافته است.

همتی با اشاره به دیگر آمارهای مربوط به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، از خدمت رسانی به هزار و ۴۶۴ مراجعه کننده دارای علایم کووید ۱۹ در مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان خبر داد.

او مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۲۶۱ هزار و ۱۰۳ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳ میلیون و یازده هزار و ۷۵ دُز نوبت اول و ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۲۸ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

آغاز دُز سوم واکسیناسیون در فارس

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از آغاز واکسیناسیون دُز سوم برای افراد بالای ۶۰ سال در فارس خبر داد.

همتی گفت: در این مرحله، افرادی که دُز دوم واکسن های «سینوفارم، بهارات و کوو ایران برکت» خود را دریافت کرده اند و چهار ماه از دُز دوم آنها گذشته باشد، می توانند برای دریافت دُز سوم به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

دیدگاه