درخواست برای ورود شورا به موضوع خروج کارخانه سیمان از شیراز

  • 13 شهریور 1400 - 9:11
درخواست برای ورود شورا به موضوع خروج کارخانه سیمان از شیراز

مدیرکل محیط زیست فارس با یادآوری اینکه کارخانه سیمان یکی از مهمترین منابع آلاینده شهر شیراز محسوب می‌شود، خواستار ورود شورای شهر شیراز به موضوع خروج کارخانه سیمان شد.

حمید ظهرابی پنج‌شنبه ۱۱ شهریور به خبرنگاران با اشاره به قدمت ۶۶ ساله این واحد صنعتی، گفت: این کارخانه اثر نامطلوبی بر سلامت هوای شیراز داشته و سلامت شهروندان این شهر خصوصا ساکنان اطراف کارخانه را با مخاطره مواجه کرده است.

او اضافه کرد: چندین دهه است که موضوع انتقال این کارخانه در دست اقدام است اما به دلیل عدم هماهنگی دستگاه ها و نبود اراده لازم در مدیران، انتقال کارخانه سیمان با وجود اهمیت فراون عملی نشده است. 

ظهرابی افزود: با پیگیری‌های انجام شده در ۲ سال گذشته و فشار اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و همچنین ورود دستگاه قضایی به مسئله و برخورد جدی انجام شده، تفاهم‌هایی برای تغییر کاربری اراضی کارخانه سیمان و تامین منابع مالی برای انتقال کارخانه از این محل انجام شده است اما انتظار می‌رود که شهرداری و شورای شهر با جدیت به موضوع ورود کرده تا کارخانه سیمان شیراز با فروش اراضی خود برنامه زمانبندی خروج این کارخانه را عملی و اجرا کنند. 

به گفته مدیرکل محیط زیست فارس، شهر شیراز همواره از نظر شاخص‌های کیفی هوا در مرز آلودگی قرار دارد و در اثر وزش ملایم ترین باد شاهد افزایش شدید غلظت گرد و غبار و افت شدید کیفیت هوای شیراز هستیم. 

ظهرابی خاطرنشان کرد: با توجه به این نکته که وجود کارخانه سیمان و آلودگی برخاسته از محوطه این کارخانه، خطوط تولید و معادن آن نقش بسزایی در آلودگی هوای شیراز دارد، ضرورت انتقال این کارخانه آشکار است و همت سیاستگذاران استان را می‌طلبد.

دیدگاه