کمبود دارو در فارس برطرف شد

  • 24 مرداد 1400 - 12:45
کمبود دارو در فارس برطرف شد

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی بیماری کرونا گفت: وضعیت استان فارس در بحث دارو مناسبت است و در حال حاضر کمبود دارو نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا قاسم پور بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه ٢۴ مردادماه ممنوعیت تردد سراسری در سطح استان فارس نیز اعمال خواهد شد و این محدودیت به گونه‌ای که مبادی ورودی استان توسط نیروهای انتظامی مورد پایش قرار خواهد گرفت و اگر کسی بنا داشت وارد استان شود ۲ میلیون تومان جریمه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بنابر مصوبه‌ای که ستاد ملی کرونا ارائه کرده است تعطیلات پیش رو ۶ روز خواهد بود و از روز دوشنبه تا روز شنبه هفته آینده این تعطیلات اعمال خواهد شد و ادارات از روز یکشنبه می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند لازم به ذکر است که دستگاه‌هایی نظیر دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و خدماتی باید با ظرفیت مشخص به فعالیت خود ادامه دهند.

قاسم پور ادامه داد: گروه یک شغلی نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا در پیک پنجم کاهش خواهد داشت و تنها گروه‌های صنفی سوپرمارکت، داروخانه و خواروبار فروشی می‌توانند فعالیت کنند.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: ١٠٧ درصد از تخت‌های بیمارستانی استان پر شده و ٩۵ درصد از تخت‌های ویژه نیز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است این در حالی است که ۴٠ درصد از تست‌های استان نیز مثبت اعلام می‌شود.

قاسم پور ادامه داد: دسته روی هیئات مذهبی ممنوع اعلام شده و عزاداری نیز در مناطق سربسته ممنوع اعلام شده است.

به گفته این مقام مسئول نمایندگی دارو در استان نیز صورت گرفته و کمبود دارو وجود ندارد.

دیدگاه