نمره‌های ۵ و ۷ در کارنامه دانش‌آموزان ۲ مدرسه داراب بحث‌برانگیز شد

  • 19 تیر 1400 - 10:21
نمره‌های ۵ و ۷ در کارنامه دانش‌آموزان ۲ مدرسه داراب بحث‌برانگیز شد

تعدادی از خانواده ها و دانش آموزان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم مدرسه‌های امام خمینی و شهید یوسف ابراهیمی دخترانه داراب با حضور در آموزش و پرورش داراب، نمره های دسته‌جمعی ۵ و ۷ یک آموزگار به دانش‌آموزان در درس‌های شیمی و تفکر رسانه را خارج از مدار عدالت خواندند.

این خانواده ها و دانش آموزان طی روزهای گذشته با حضور در دفتر مدیرآموزش و پرورش داراب خواستار پیگیری و برخورد قانونی با معلم متوسطه دوم داراب شدند.

این دانش آموزان در صحبت های خود گفتند: این معلم هیچگونه تدریسی در سال تحصیلی نداشته و فقط فایل های تدریس معلمان دیگر و یا فیلم های پخش شده از صدا و سیما را در گروه های نرم افزار شاد بدون هیچ توضیح و تدریسی آپلود کرده است.

فاطمه یکی از دانش آموزان معترض به نحوه آموزش، امتحان و نمره اعلامی خود و دیگران می گوید: ما یکسال کرونایی با مشکلات زیاد را پشت سرگذاشتیم و این یک تجربه جدید بود ولی این معلم به دلیل اینکه سال گذشته به تخلفات اداری آموزش و پرورش برده شده بود می خواست مشکلات خود را سر دانش آموزان تلافی کند تا از نظام آموزشی انتقام بگیرد.

زهرا دیگر دانش آموز پایه دهم نیز که با پدر و مادر خود جهت اعتراض آمده بود نیز گفت: یکسال تلاش کردیم تا کتابی که اصلا توسط معلم مان تدریس نشده با معلم خصوصی جبران کنیم و در امتحان شرکت کردیم و من مطمئن هستم نمره خوبی گرفتم ولی نمره ای که به من و بقیه دانش آموزان داده شده ۵ در “درس شیمی” و۷ در درس “تفکر رسانه” است.

دیگر دانش آموز کلاس دوازدهمی که در بین معترضین بود نیز می گوید: من امتحان سراسری که دست این خانم معلم نبوده ۱۸ گرفتم ولی نمره مستمر به من ۷ داده؛ و دیگر همکلاسیم به دلیل اینکه مادرش معلم مدرسه بوده و به این خانم اعتراض کرده نمره یک گرفته است. 

این دختر دارابی ضمن اعتراض شدید به نحوه برخورد و رفتار معلم خود گفت: از ابتدای سال ایشان با ما بسیار بد برخورد کرده و اجازه سوال و جواب نیز نمی داد و حال با این اقدام نمره من در کارنامه بسیار خراب شده و برای کنکور بسیار ضرر خواهم کرد.

یکی از مادران حاضر در این تجمع نیز به خبرنگار ما گفت: من با وضعیت مالی نا مناسب شوهرم و این شرایط کرونایی گوشی و اینترنت برای فرزندم تهیه کردم تا از تحصیل باز نماند و با وجود نمره های بسیار خوب دخترم در کارنامه ولی این دو درس یکی ۵ و دیگر ۷ داده شده که بسیار در سرنوشت دخترم تاثیرگذار است و این اقدام چند روزی است که زندگی ما را دچار مشکل کرده و دخترم بسیار ناراحت است و مرتب گریه می کند.

علی محمد اطاعت معاون مدیرکل و مدیریت آموزش و پرورش داراب نیز در جمع این خانواده ها گفت: این معلم سال گذشته به تخلفات اداری معرفی شده و امسال نیز پرونده وی با شکایت های متعدد تکمیل و به دستور رئیس بازرسی اداره کل آموزش و پرورش فارس به تخلفات معرفی خواهد شد تا رای هیات تخلفات علیه این معلم صادر شود.

وی تقاضای عمده این دانش آموزان را برگزاری کلاس جبرانی توسط یه معلم دیگر و تجدید نظر در نمرات اعلامی عنوان کرده است و افزود: در این خصوص اداره کل آموزش و پرورش فارس باید تصمیم گیری نماید و ما حاضر به همکاری همه جانبه با خانواده ها و دانش آموزان هستیم.

ایرج نژاد مدیر مدرسه شهید یوسف ابراهیمی نیز گفت: چندین مرتبه به این خانم معلم تذکر جدی داده شده است و شخصا به همراه مدیر مدرسه امام خمینی به منزل این معلم رفتیم و از وی خواهش کردیم تا نمره های بچه های را درست بدهد ولی او هیچ توجهی به صحبت های ما نکرده و با رفتار بسیار ناشایست با ما نیز برخورد کرده است.

وی گفت: از سرگروه شیمی استان نیز خواهش کردیم و ایشان را به گروه مجازی اضافه نمودیم تا بر کار این معلم نظارت داشته باشد و حتی یک معلم دیگر نیز وارد گروه کردیم تا تدریس کند ولی متاسفانه فایده ای نداشت و این معلم تمامی نمره های دانش آموزان را زیر ۱۰ وارد کرده است.

به گفته اولیای دانش‌آموزان، بیش از ۱۲۰ دانش آموز این دو مدرسه دچار مشکل جدی شده و منتظر تصمیم گیری اداره کل آموزش و پرورش فارس هستند.

مسئولان اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز در پیگیری خبرنگار ایرنا، قول اعلام رای کمیته تخلفات اداری و رسیدگی به درخواست‌های دانش‌آموزان طی روزهای آینده را دادند. 

دیدگاه