تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024

گرما ساعت کار ادارات برخی شهرستان‌های فارس را تغییر داد

  • 12 تیر 1400 - 11:17
گرما ساعت کار ادارات برخی شهرستان‌های فارس را تغییر داد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اعلام کرد:به دلیل گرما ساعات کار ادارات دولتی، نهادها و موسسه‌های عمومی در ۱۹ شهرستان این استان از ۱۲ تیرماه تا آخر مرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه (شنبه تا چهارشنبه) و ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه (پنجشنبه‌ها) است.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس به نقل از عبدالرضا قاسم‌پور افزود: بر این اساس از شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ تغییر ساعت مذکور در شهرستان‌های لارستان، لامرد، مُهر، گراش، خنج، فسا، داراب، جهرم، زرین دشت، کازرون، ممسنی، رستم، نی‌ریز، بختگان، فراشبند، قیر و کارزین، اوز، کوهچنار و خفر اعمال خواهد شد.
وی ادامه داد: این تغییر به معنای کاهش ساعت کاری نیست و تنها یک ساعت جا به جایی انجام شده است.
او اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و افزایش قابل ملاحظه دمای هوا و به دنبال آن مصرف برق و به منظور جلوگیری از ایجاد خاموشی در شبکه برای بخش‌های مسکونی و کمک به بخش صنعت و تولید، کارکنان ادارات دولتی و  دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها  و سایر موسسه‌های دولتی بر اساس ساعت مذکور در محل کار خود حاضر خواهند شد.
قاسم‌پور گفت: این تغییر ساعت شامل بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، امدادی و بهداشتی، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، اورژانس، آتش‌نشانی و خدمات امداد جاده‌ای و مراکز انتظامی نخواهد شد و این مجموعه‌ها طبق روال قبل ارائه خدمت خواهند کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس افزود: گشت‌ها و اکیپ‌های اداری را نیز برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد ادارات فعال کرده‌ایم و  کارشناسان فرمانداری‌ها و ادارات توزیع برق به صورت سرزده از ادارات بازدید و عملکرد هفتگی آنها را بررسی خواهند کرد.
او اضافه کرد: با ادارات متخلفی که در مصرف برق صرفه‌جویی و مدیریت مصرف نداشته باشند برابر ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.
قاسم‌پور، ضمن تاکید بر لزوم استفاده ادارات از مولدهای اضطراری گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، ادارات باید ۵۰ درصد سال گذشته مصرف برق را کاهش دهند و دمای محیط در زمان فعالیت ادارات ۲۵ درجه سانتی گراد باشد و در ساعات تعطیلی هم سیستم سرمازا و روشنایی غیر ضروری روشن نباشد.

دیدگاه