تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024

مسابقه نقاشی کودکانه در هفته ملی بدون دخانیات برگزار می‌شود

  • 01 خرداد 1400 - 10:45
مسابقه نقاشی کودکانه در هفته ملی بدون دخانیات برگزار می‌شود

مدیر سازمان مردم نهاد ترنم زیبای محبت اعلام کرد: این سازمان در نظر دارد به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی بدون دخانیات مسابقه نقاشی کودکانه برگزار کند.

فرانک شجاعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آگاهی و آموزش در سنین پایه برای داشتن جامعه ای پویا و کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف اصلی برگزاری نقاشی کودکانه است.

وی اضافه کرد: با برگزاری این برنامه و مشارکت خانواده ها درکنار کودک تا حدودی خلا نبود آگاهی از مضرات و آثار منفی مصرف  دخانیات که فرد مصرف کننده  عوارض شدید جسمی وروحی را بایدتحمل نماید، بر طرف می شود.

شجاعی ادامه داد: نقاشی کودکانه  موجب می شود آنها حتی توانایی ومهارت های طبیعی خود را از قبیل تصمیم گیری و اعتماد به نفس به دست بیاورند.

مدیر سازمان مردم نهاد ترنم زیبای محبت با اشاره به اینکه  کودکان و نوجوانان ما همواره در معرض خطر مصرف دخانیات هستند، بیان داشت:  خانواده ها نقش مهمی در این خصوص ایفا می کنند و باید ارتباط های  فرزندان خودراتحت نظر بگیرند و وقت مناسب وکافی را برای گفت و گو و تفریح با فرزندان خود داشته باشند و از آنان فاصله نگیرند.

 شجاعی اظهار داشت: باتوجه به اینکه یکی از روش های مهم پیشگیری از اعتیاد به دخانیات، آگاه بودن مردم از مضرات مصرف آن است از این رو یکی دیگر از اهداف برگزاری این مسابقه این است که مردم بویژه کودکان و نوجوانان بتوانند تصویر ذهنی خود را از دخانیات و پلیدی های آن به تصویر بکشند، آگاه باشند و  بیاموزند که سیگار و امثال آن دروازه ورود به اعتیاد مواد افیونی است.

وی گفت : این مسابقه از یکم لغایت دهم خرداد ماه از طریق ارسال نقاشی از شبکه های اجتماعی برای این موسسه برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا می شود.

علاقه مندان می توانند از طریق واتس اپ با شماره ۰۹۱۷۹۱۱۰۱۱۴  taranome.zibaye.mohabat نقاشی های خود راارسال کنند که به چهار تا شش نفر جایزه داده می شود.

روز جهانی بدون دخانیات از اول ماه می ۲۰۲۱ برابر با دهم خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

دیدگاه