کرونا ترافیک پست فارس را افزایش داد

  • 23 اردیبهشت 1400 - 10:06
کرونا ترافیک پست فارس را افزایش داد

مدیرکل پست استان فارس اعلام کرد که همه گیری کووید-۱۹، منجر به افزایش چشمگیر ترافیک مرسولات و سرانه پستی شهروندان در این استان شده است.

مهدی آزادی با بیان اینکه سال گذشته سرانه پستی در فارس به ۴.۳ افزایش یافته و شاهد زیاد شدن بسته‌های حجیم در بین مرسولات پستی بودیم، گفت: در نتیجه افزایش ترافیک بسته های پستی، نیاز به تقویت زیرساخت های موجود و جایگزین کردن وانت های باری بجای موتورسیلکت های نامه رسانی می باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پست فارس، آزادی با یادآوری اینکه طی این سال شاهد رشد ۸۰ درصدی بسته های صادره از استان فارس بوده‌ایم، گفت: سال ۹۸ بالغ بر ۹۳۰ هزار مرسوله پستی در فارس داشتیم، اما سال ۹۹ این رقم به یک میلیون و ۶۸۰ هزار مرسوله رسید.

او همچنین از افزایش قابل توجه بسته‌های پستی وارده به استان فارس نیز خبر داد و گفت: تعداد مرسوله‌های وارده به فارس از یک میلیون و ۲۶۰ هزار بسته در سال ۹۸ به عدد ۳ میلیون و ۱۰۸ هزار بسته رسید که نشان‌دهنده رشد ۱۴۶ درصدی بوده است.

آزادی در ادامه ضمن اشاره به پیشرفت پروژه ملی GNAF، گفت: سال ۹۸ تعداد ۱۴ شهرستان در فارس ژئوکد شده بود که این تعداد در سال ۹۹ به ۲۷ شهرستان افزایش یافته است.

آزادی ادامه داد: برای انجام ژئوکد در سال ۹۹ تعداد ۷۴ هزار رکورد در نظر گرفته شده بود که در عمل با افزایش رشد ۱۷۷ درصدی، این تعداد به ۱۶۷ رکورد رسید.

دیدگاه