بدمینتون باز شیرازی پس از ۵۰ سال برای ایران در آسیا مدال گرفت

  • 15 آذر 1400 - 10:48
بدمینتون باز شیرازی پس از ۵۰ سال برای ایران در آسیا مدال گرفت

شادی جهان پناه، بدمینتون‌باز شیرازی پس از ۵۰ سال باگرفتن مدال نقره در بازی‌های پارآسیایی جوانان بحرین، ایران را صاحب مدال کرد.

رئیس هیات بدمینتون فارس یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: شادی جهان پناه در این رقابت ها ابتدا ورزشکاری از کشور امارات را شکست داد و در  در ادامه مبارزه به حریف هندی خود بازی را واگذار کرد.

ابراهیم راضی اضافه کرد : اما این پایان کار نبود و شادی جهان پناه که ۱۶ سال سن دارد و دانش آموز است با غلبه بر ورزشکار تاجیکستانی، مدال ارزشمند نقره را بر گردن آویخت و در تاریخ این رشته ماندگار شد.

وی  ادامه داد: ترکیب تیم ملی پارابدمینتون ایران در این بازی ها  از ۲ ورزشکار شیرازی به نام های شادی جهان پناه و ثنا باقری تشکیل شده است که سرمربی این تیم هم منیژه سیاه از فارس است.

راضی گفت: ثنا باقری از شانس های گرفتن مدال در این رقابت هاست که باید از امروز یکشنبه به مصاف حریفان برود.  

ورزشکاران و مربیان  استان فارس در بازی های پارآسیایی بحرین

به گزارش ایرنا ثنا باقری و شادی جهان پناه در رشته بدمینتون، امیرحسین حسین پور در پینگ پنگ، ابوالفضل شریفی، نرگس کریمی، محدثه رمضانی، نگار قربانی، ابوالفضل کوه پیما، و آرمین صالحی در دو و میدانی و ویدا جبار زاده در رشته گلبال، ۱۰ ورزشکار فارس در این بازی‌ها هستند.

همچنین فاطمه امیرزاده، فاطمه برمشوری، هاشم حاصلی، زهره فرجام به عنوان مربیان دو و میدانی، منیژه سیاه سرمربی تیم ملی پارابدمینتون و حسن پالار مربی بسکتبال با ویلچر از استان فارس در این رقابت‌ها مربیگری می‌کنند.

چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی جوانان بحرین از یازدهم لغایت انزدهم آذرماه با حضور حدود ۸۰۰ ورزشکار در ۹ رشته ورزشی برگزار می‌شود.

کاروان  ورزشی ایران با نام مدافعین سلامت و شعار اراده، تلاش، پیروزی  با ۱۱۱ ورزشکار در ۹ رشته دو و میدانی، بدمینتون، بوچیا، گلبال، پاراوزنه‌برداری، شنا، تنیس روی میز، تکواندو و بسکتبال با ویلچر به چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان اعزام شده است.

افتخارات ایران در بازیهای پارآسیایی جوانان

تاکنون سه دوره بازی‌های پارآسیایی جوانان در سال‌های ۲۰۰۹ در ژاپن، ۲۰۱۳ در مالزی و ۲۰۱۷ در امارات برگزار شده و کاروان اعزامی ایران در ۲۰۰۹ موفق به کسب ۶۸ مدال شامل ۲۶ طلا، ۲۴ نقره و ۱۸ برنز شد و پس از ژاپن در رده دوم ایستاد.

 همچنین  ورزشکاران ایران در سال ۲۰۱۳ در کوالالامپور با ۲۷ طلا، ۱۳ نقره و ۱۷ برنز و مجموع ۵۷ مدال باز هم پس از ژاپن به مقام دومی رسید و در سال ۲۰۱۷ نیز با ۳۹ طلا، ۴۴ نقره و ۳۵ برنز و مجموع ۱۱۸ مدال باردیگر پس از ژاپن به عنوان دومی بسنده کرد.

دیدگاه