پایان رقابت های تنیس جهانی سطح ۴ جوانان در شیراز

  • 02 خرداد 1400 - 12:02
پایان رقابت های تنیس جهانی سطح ۴ جوانان در شیراز

رقابت های تنیس سطح چهار جهان در رده سنی جوانان،‌ روز شنبه اول خردادماه با برگزاری دیدارهای نهایی در بخش های انفرادی و دو نفره به پایان رسید.

شنبه اول خرداد و در روز پایانی این رقابت های ۸ روزه و در نخستین فینال انفرادی که در بخش دختران برگزار شد، مشکات الزهرا صفی از ایران توانست به راحتی از سد حریف ترک‌ خود عبور کرده و عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها را از آن خود کند.

صفی موفق شد در ست نخست با نتیجه۰-۶ پولات از ترکیه را شکست دهد و در ست دوم نیز با همین نتیجه به پیروزی رسید تا این دیدار با قهرمانی نماینده کشورمان به پایان برسد. تنیسور ترک عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد و ماندگار فرزامی و پرنیا رکن آبادی نیز عنوان سوم مشترک را به نام خود ثبت کردند.

در دیدار نهایی بخش دو نفره پسران تیم متشکل از کیان سانتینو از آلمان و علی یزدانی از ایران مقابل یوستین بلا از رومانی و دیمیتری دولژنکف از روسیه به برتری دست یافت.

در این دیدار تیم ۲ نفره ایران و آلمان با نتایج ۶ بر سه ، ۶ بر یک و ۱۰ بر چهار حریفان روس و رومانی را شکست و عنوان نخست را به خود اختصاص داد. همچنین تیم آریو جوادی و کسری رحمانی از ایران  به همراه تنیس بازان تیم ترکیه عنوان سوم مشترک را بدست آوردند.

در بخش دو نفره دختران نیز تیم مشکات الزهرا صفی و درسا چراغی با نتیجه ۲ بر صفر  مقابل تیم ماندگار فرزامی و ثنا گرکانی به برتری دست یافت و در این بخش نیز صاحب نشان طلا شد. دو تیم از ترکیه نیز عنوان مشترک سوم را کسب کردند.

اما دیدار نهایی پسران در بخش انفرادی بین یک ایرانی و یک ترک برگزار شد. باران سویلر از ترکیه که سطحی بالاتر از تمامی شرکت کنندگان حاضر در رقابت ها داشت، با رنکینگ ۲۲۵ فدراسیون جهانی به مصاف کسری رحمانی، تنیسور اهل شهر تهران رفت. کسری صاحب رنک ۸۸۵ جهان است و اختلاف دو تنیسور در دیدار نهایی نیز کاملا مشهود بود.

باران سویلر در ست اول با حساب شش بر سه به برتری دست یافت. در ست دوم هم کسری رحمانی تنها توانست در گیم های سوم و هفتم به پیروزی رسید و سایر گیم ها را به تنیسور ترک واگذار کرد. با این حال می توان دلیل شکست کسری رحمانی را کم تجربگی او دانست و او را یکی از آینده های تنیس کشور نامید. علی یزدانی و کیان سانتینو عنوان مشترک سوم را به دست آوردند.

با پایان رقابت های بخش انفرادی، مسابقات به پایان رسید و مراسم اختتامیه با حضور داوود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس، جعفر قادری یکی از نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی، ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع وزارت ورزش، مجید شهیدی مدیرکل حراست وزارت ورزش و عباس حاجی زاده مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایسنا،  سه داور از شش داور مرد حاضر در این مسابقات،‌از استان فارس بودند و سرداوری مسابقات برعهده سید عادل برقعی داور بین المللی تنیس کشور از استان همدان بود.

گفتنی است، مرحله بعدی همین رقابت ها طی روزهای آینده در شهر ارومیه برگزار خواهد شد.

دیدگاه