راه‌اندازی ۴۰ بازارچه دائم و موقت صنایع‌دستی نوروزی در فارس

  • 03 فروردین 1403 - 18:20
راه‌اندازی ۴۰ بازارچه دائم و موقت صنایع‌دستی نوروزی در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس از راه‌اندازی ۴۰ بازارچه دائمی و موقت صنایع‌دستی نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس محمد ثابت اقلیدی امروز ۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ بابیان اینکه بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنر سنتی نوروزی درکنارآثار شاخص گردشگری و تاریخی سراسر استان راه‌اندازی شده است گفت: این بازارچه ها باهدف معرفی و فروش محصولات و تولیدات هنرمندان و صنعتگران استان فارس برپاشده و در برخی از غرفه‌ها نیز تولید محصولات به‌صورت زنده (ورک شاپ) می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس افزود: چنین اقدامی تأثیر به سزایی در شناخت مسافران نوروزی و بازدیدکنندگان از هنر دست هنرمندان و صنعتگران استان فارس دارد.

ثابت اقلیدی گفت: در حال حاضر در اماکن شاخص و پرتردد گردشگری چون مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ و سعدی، ارگ کریم‌خانی در شیراز و شهر تاریخی بیشاپور در کازرون، محوطه‌های جهانی پاسارگاد و تخت جمشید همچنین شهرستان‌های داراب، فیروزآباد و تیمچه صرافیان آباده این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های عرضه محصولات دست‌ساز هنرمندان فارس برپاشده است.

او با اشاره به اینکه در محور حافظیه شیراز ۶۲ غرفه صنایع‌دستی نوروزی موقت دایراست افزود: درمجموعه هایی تاریخی چون حمام وکیل، سرای مشیر، ارگ کریم‌خانی و خانه تاریخی سعادت در شیراز بازارچه دائم صنایع‌دستی راه‌اندازی شده که مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس با اشاره به اینکه از روز اول نوروز بیش از ۳۰۰ غرفه صنایع‌دستی نوروزی در سراسر استان دایر شده است گفت: بازارچه‌های نوروزی فارس تا پایان تعطیلات نوروزی در اماکن مذکور پذیرایی مسافران نوروزی است.

دیدگاه