قطار گردشگری در پاسارگاد راه افتاد

  • 29 اسفند 1402 - 8:37
قطار گردشگری در پاسارگاد راه افتاد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: برای تسهیل دررفت و آمد گردشگران و مسافران نوروزی قطار گردشگری در محوطه جهانی پاسارگاد راه افتاد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه محوطه جهانی پاسارگاد وسعتی بالغ‌بر ۱۶۰ هکتار دارد افزود: با توجه به تعدد بناهای تاریخی در محوطه پاسارگاد و فاصله بسیار زیاد این بناها از یکدیگر ازاین‌رو برای تسهیل دررفت و آمد گردشگران دو لوکوموتیو در این محوطه در نظر گرفته‌شده است .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت : گنجایش هریک از این لوکوموتیو ۴۰ نفره است و کار جابه‌جای مسافران را برای رسیدن به بناهای تاریخی و پاسارگادانجام می‌دهند.

ثابت اقلیدی گفت : گردشگران در محوطه پاسارگاد بنا امر ضماتی چون آرامگاه کوروش ، تل تخت ، برج سنگی ، محوطه باغ شاهی شامل کاخ‌های اختصاصی ،بار عام و بار خاص همچنین دو کوشک و آب راههای باغ شاهی و کاروانسرای مظفری را بازدید می‌نمایند.

او در ادامه سخنانش برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی که در محوطه پاسارگاد اشاره کرد و گفت : غرفه‌های صنایع‌دستی منطقه پاسارگاد نیز در این محوطه راه‌اندازی می‌شود تا مسافران گردشگران نوروزی از نزدیک با محصولات و تولیدات دست‌ساز هنرمندان استان آشنا شوند.

دیدگاه