شرکت در نمایشگاه از ابزار کارآمد مارکتینگ است

  • 09 بهمن 1402 - 10:24
شرکت در نمایشگاه از ابزار کارآمد مارکتینگ است

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی فارس در جلسه هم اندیشی با تشکل‌های حرفه‌ای واحدهای اقامتی فارس شرکت در نمایشگاه را از تاکتیک‌ها وابزار کارآمد مارکتینگ و بازاریابی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی فارس محمد ثابت اقلیدی در این جلسه که در زمینه آمادگی استان برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری وصنایع وابسته تهران برگزار شد گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران مهم‌ترین رویداد گردشگری کشور است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس با اشاره به این که حدود ۹۳۰ متر فضا در این نمایشگاه به استان اختصاص داده شده است گفت: غرفه استان در قالب طرحی یکپارچه و خلاقانه طراحی خواهد شد.

او به رویگرد متفاوت استان فارس برای حضور پررنگ در این رویداد بین المللی اشاره کرد وگفت: استفاده از هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان از ویژگی‌های غرفه فارس خواهد بود.

او آموزش را یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه گردشگری برشمرد وگفت: استان فارس از نظر دارا بودن افراد متخصص در حوزه آموزش گردشگری غنی است و در نظر است بخشی از فضای نمایشگاهی فارس به آموزش‌های عمومی و تخصصی برای مخاطبین و علاقمندان اختصاص داده شود و حضور گروه‌های آیینی و ورک شاپ‌های صنایع دستی نیز بر غنای غرفه استان می‌افزاید.

ثابت اقلیدی با اشاره به این که مزیت رقابتی کشور ایران گردشگری است گفت: استان فارس با دارا بودن ۳۷ درصد از آثار تاریخی کشور، استانی بسیار غنی و منحصربفرد در حوزه گردشگری است بنابراین باید در تراز رتبه خود در نمایشگاه شرکت کند که این امر مستلزم همدلی، هماهنگی و مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی وسایر نهادهای مرتبط با حوزه گردشگری در استان است.

او تاثیر اقامت را بر ارزش افزوده سفرو ضریب تکاثر ی اقتصاد گردشگری بسیار مهم بیان کرد و گفت: واحدهای اقامتی باید با بازاریابی و بازارسازی مناسب بتوانند ضریب اشغال بیش‌تری داشته باشند که یکی از این راه‌ها شرکت در نمایشگاه‌ها در کنار استفاده از ابزار رسانه و… است.

در این جلسه که باحضور رئیس جامعه هتلداران و روسای کمیته‌های تخصصی جامعه هتلداران فارس، مدیران هتل بزرگ شیراز، هتل چمران، هتل شیرازیس. هتل الیزه، هتل زندیه، هتل سنتی نیایش، هتل آپارتمان سورنا، اقامتگاه بوم گردی شاپریون رییس جامعه مهمانپذیرداران فارس، روسای تشکل‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی، هتل‌های سنتی و هتل بوتیک‌ها تشکیل شد جوامع و تشکل‌های گردشگری استان آمادگی خود را برای مشارکت همه جانبه و حضور پررنگ در این نمایشگاه اعلام داشتند.

دیدگاه