کمیته ملی گردشگری خوراک اقوام ایرانی در شیراز رونمایی می‌شود

  • 11 دی 1402 - 12:16
کمیته ملی گردشگری خوراک اقوام ایرانی در شیراز رونمایی می‌شود

دبیر اجرایی اقوام ایرانی گفت: اقوام ایران‌زمین در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی به مدت ۴ روز گرد هم می‌آیند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، یاشار پولادیان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از گروه پیوند فرهنگ اقوام پارس در قالب ۹۰ غرفه نمایشگاهی توانمندی‌های تمامی اقوام ایرانی به نمایش درمی‌آید.

دبیر اجرایی اقوام ایرانی افزود: در محیط‌های پیرامونی سالن ملاصدرا نیز برای معرفی آداب، سنن و توانمندی‌ها اقوام و معرفی خوراک‌های بومی و محلی برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: امسال در نمایشگاه اقوام ایرانی ۲۴ کارگاه رویداد مد پایدار و مد بازیافت در روزمرگی و پوشش اقوام ایرانی برگزار می‌شود.

به گفته دبیر اجرایی اقوام ایرانی در این نمایشگاه توانمندی‌های اقوام ایرانی، گردشگری خوراک اقوام، خوراک‌های پایدار اقوام ایرانی، روایت‌های پایدار اقوام ایرانی (ویژه کودکان) از جمله برنامه‌هایی است که قابیلت اجرا دارد.

پولادیان بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در این نمایشگاه از کمیته ملی گردشگری خوراک اقوام ایرانی نیز رونمایی می‌شود.

دبیر اجرایی اقوام ایرانی اظهار کرد: درواقع کمیته ملی گردشگری خوراک اقوام ایرانی ذیل فدراسیون گردشگری خوراک قرار می‌گیرد که هم‌زمان با افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز از این کمیته ملی رونمایی می‌شود.

دیدگاه