لزوم آماده‌سازی تأسیسات گردشگری فارس برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی

  • 08 آذر 1402 - 16:48
لزوم آماده‌سازی تأسیسات گردشگری فارس برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در نشست مدیران شهرستان‌ها به لزوم آماده‌سازی مراکز اقامتی، پذیرایی و تأسیسات گردشگری درراستای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن نژاد در نشست با مدیران و روسای ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها گفت: تمامی مراکز پذیرایی و نمازخانه‌های بین‌راهی، هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی و پذیرایی پمپ‌بنزین‌ها، فضا‌های خدماتی درون‌شهری و برون‌شهری، موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی و گردشگری باید برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی آماده شوند.

سید مؤید محسن نژاد با اشاره به لزوم بهسازی وضعیت سرویس‌های بهداشتی در سراسر استان گفت: نظارت و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی به‌عنوان یک موضوع مهم که مورد تأکید وزیر میراث فرهنگی نیز است باید با جدیت پیگیری و اجرایی شود و تمامی مدیران شهرستان‌ها ملزم به بازدیدهای نظارتی مستمر بر وضعیت و بهسازی سرویس‌های بهداشتی و نصب تابلوهای راهنما می‌باشند.

او همچنین یکی از سیاست‌گذاری‌ها برای داشتن نوروزی غنی پرمحتوا برای مسافران وگردشگران که وارد استان می شوند را برگزاری رویدادها و برنامه های فرهنگی بیان کرد و ادامه داد: مدیران شهرستان ها با هماهنگی فرمانداران رویداد های گردشگری که معرف فرهنگ، آداب و سنن خاص هر منطقه و شهر است را درایام نوروز برنامه ریزی وبرگزار کنند تا گردشگران بتواند در سفر به نقاط مختلف استان با فرهنگ و آداب مناطق آشنا شوند.

محسن نژاد گفت: اخذ گواهینامه ثبت رویدادهای گردشگری از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موجب شناخته شدن بهتر و معرفی رویداد ها در سطح کشور می‌شود که باید روسای ادارات میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان ها نیز پیگیری این موضوع مهم را در دستور کار و برنامه خود قرار دهند.

در پایان این جلسه از زحمات فضل الله خالویی مدیر سابق هماهنگی امور شهرستان های این اداره کل با اهدای لوح یادبود قدردانی شد و کریم ناصری برشنه به عنوان مدیرجدید هماهنگی امور شهرستان ها معرفی شد.

کریم ناصری برشنه دارای مدرک کارشناسی عمران است و دهداری برشنه، ریاست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سپیدان، مسئولیت واحد بودجه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس و مدیریت چند پروژه شاخص اداره کل را در تجارب و کارنامه کاری خود داشته است.

دیدگاه