تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024

گشایش رشته دامپزشکی حیات وحش در دانشگاه شیراز

  • 04 آذر 1402 - 16:06
گشایش رشته دامپزشکی حیات وحش در دانشگاه شیراز

با توجه به تصویب نوگشایی رشته دامپزشکی حیات وحش در دانشگاه شیراز در سفر علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان فارس، نشست هماهنگی امروز، ۴ آذرماه به منظور بررسی موضوع به‌صورت آنلاین برگزار شد.

این نشست با حضور اکبری معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل و کارشناسان دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش، موسوی، رئیس مرکز آموزش و تربیت محیط بان سازمان، مدیرکل و کارشناسان حفاظت محیط زبست فارس و ریاست دانشکده دامپزشکی و جمعی از اساتید دانشگاه شیراز برگزار شد.

 در این نشست با تأکید بر ضرورت تربیت نیروی متخصص در حوزه دامپزشکی حیات وحش به برخی ابهامات کارشناسان پاسخ  داده شد و در ادامه فرآیند اجرایی شدن موضوع، مورد بحث قرار گرفت.

عطا پورشیرزاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در حاشیه این نشست  ضرورت گشایش رشته دامپزشکی حیات وحش در دانشگاه شیراز را یادآور شد و گفت: استان فارس با برخورداری از تنوع زیستی و پهنه‌های وسیع طبیعت تحت مدیریت استعدادهای مناسبی برای بهره‌مندی از این رشته در دانشگاه شیراز دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس همچنین گفت: کوچ هزاران پرنده آبزی و کنار آبزی به دریاچه‌های بختگان، طشک و مهارلو در سال‌های پر آبی، وجود پارک ملی بمو در شیراز به‌عنوان زیستگاه مهم کل و قوچ و بز و سایر گونه‌های پستانداران، نگهداری و تکثیر گوزن زرد ایرانی در ارسنجان و میانکتل کازرون و تنوع در سایر زیستگاه‌ها ایجاد این رشته دانشگاهی را ضروری ساخته است.

دیدگاه