تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024

تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی یک ابتکار خلاقانه در راستای حفظ یادمان‌های تاریخی و فرهنگی است

  • 01 آذر 1402 - 17:01
تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی یک ابتکار خلاقانه در راستای حفظ یادمان‌های تاریخی و فرهنگی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی یک ابتکار خلاقانه در راستای حفظ یادمان‌های تاریخی و فرهنگی است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، سید مؤید محسن نژاد امروز چهارشنبه یکم آذرماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: تشکیل انجمن خیرین یک ابتکار خلاقانه و نو در راستای حفظ و نگهداری یادمان‌ها و آثار تاریخی و فرهنگی در کشور است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: این انجمن شرایطی به وجود می‌آورد که همه خیرین، نیکوکاران، سرمایه‌داران و افرادی که دوستدار حفظ آثار و یادمان‌های تاریخی و هویت ملی و اسلامی هستند چه در داخل و یا خارج از کشور، نهضت بزرگی را برای حفظ میراث فرهنگی پدید آورند.

او بیان کرد: کشور عزیزمان ایران با این تمدن باشکوه بر تارک تاریخ و فرهنگ جهان می‌درخشد و بناها و آثار ارزشمندی که در این کشور وجود دارد اسناد هویت این سرزمین و در ابعاد جهانی شناسنامه تاریخ باستان است و به یقین افراد انجمن‌ها و تشکل‌هایی که دوستدار تاریخ و فرهنگ هستند در سراسر دنیا تمایل دارند که در حفظ این آثار ملی و جهانی کمک کنند.

محسن نژاد ادامه داد: نگهداری و مرمت اصولی بناهای تاریخی و فرهنگی ارزشمند نیاز به تأمین منابع مالی دارد که با تشکیل این انجمن و جذب حمایت‌های مادی و معنوی خیرین، بسیاری از مسائل و مشکلات میراث در تأمین اعتبارات موردنیاز برای مرمت و نگهداری از آثار و بناهای تاریخی برطرف خواهد شد.

او گفت: در سال‌های گذشته تجربه تشکیل انجمن‌های خیرین درزمینهٔ ساخت مدرسه، مسجد، بیمارستان و… در کشور بسیار موفقیت‌آمیز بود و خیرین نشان دادند که در امور خیر با چه توان و ظرفیتی مشارکت می‌کنند و حفظ آثار و بناهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی نیز در شرایطی که می‌تواند موجب توسعه و رونق گردشگری، ایجاد اشتغال برای جوانان وی کی از مهم‌ترین راه‌ها برای شکوفایی اقتصاد کشور و همچنین حفظ هویت ایرانی، اسلامی باشد از امور خداپسندانه‌ای است که نیاز به مشارکت انسان‌های نیکوکار دارد و تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی می‌تواند زمینه مشارکت این افراد را فراهم کند.

دیدگاه