توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان خفر

  • 18 آبان 1402 - 7:30
توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان خفر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خفر از حمایت‌های این اداره و عزم جدی مسئولان شهر خفر به‌منظور توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، علی‌اصغر طاهری باب اناری با اعلام این خبر گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری تعدادی از خانه‌های قدیمی و سنتی روستاهای گردشگرپذیر شهرستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می‌شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خفر اظهار کرد: خانه‌های سنتی و قدیمی واقع در روستاهای گردشگرپذیر شهرستان که شرایط لازم بخصوص استحکام مطلوبی داشته باشند، به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل‌ شده و فعالیت خواهند شد.

او با بیان اینکه این خانه‌ها پس از گرفتن استعلام از بنیاد مسکن، می‌توانند به‌صورت واحد تبدیلی و در قالب اقامتگاه بوم‌گردی، فعالیت داشته باشند ادامه داد: در همین راستا فرمانداری شهرستان نیز در راستای حمایت از این طرح آمادگی خود را اعلام کرده است.

طاهری اضافه کرد: این اقدام می‌تواند نقش مؤثری در توسعه گردشگری روستایی و افزایش اقامت گردشگران در شهرستان ایفا کند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: شهرستان خفر باوجود آب‌وهوای مطلوب و طبیعت چشم‌نواز و همچنین آثار متعدد تاریخی یکی از مقاصد اصلی گردشگران محسوب می‌شود که این امر نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این حوزه است.

دیدگاه