مرمت بقعه شیخ خلیفه خفر آغاز شد

  • 15 مهر 1402 - 17:49
مرمت بقعه شیخ خلیفه خفر آغاز شد

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خفر از مرمت بقعه شیخ خلیفه شهرستان خفر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، علی‌اصغر طاهری باب‌اناری گفت: عملیات اجرایی مرمت بقعه شیخ خلیفه در شهرستان خفر توسط استادکاران سنتی بااعتباری به مبلغ ۳۳۳ میلیون تومان در دست اجراست.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خفر افزود: تعمیرات و مرمت بخش‌های اضطراری دیواره‌ها و طاق‌های سنگی و اجرای عملیات عایق‌بندی و پوشش بام گنبد خانه در حال انجام است.

طاهری باب اناری تصریح کرد: بقعه شیخ خلیفه واقع در روستای جز، بخش حفر در شهرستان جهرم استان فارس متعلق به قرن هشتم و نهم هجری است و در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: این بقعه ساختمانی مرتفع و آجری دارد که معماری آن به سبک کاخ سروستان و قبر شیخ یوسف در سروستان بوده و شش سنگ‌قبر نیز در درون بقعه قرار دارد که به‌صورت موازی قرار گرفته‏ است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خفر تصریح کرد: یکی از شاخص‌ترین آثار بقعه شیخ خلیفه است که در ۱۰ دی ماه ۱۳۸۱ به شماره ۶۷۸۳ در فهرست ملی ایران به ثبت رسیده که توسط اداره کل میراث‌فرهنگی استان سالانه اعتباری برای ادامه مرمت و پاسداری این اثر تخصص داده می‌شود.

شهرستان خفر در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرق استان فارس قرار دارد که به لحاظ جغرافیایی و تاریخی مورد اهمیت بسیار قرار دارد، وجود ۲۱ اثر تاریخی، آبشارها، امامزاده‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، باغات گردشگری و روستاهای زیبا با نوبرانه‌های فصلی نظر گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب کرده است.

دیدگاه