افتتاح دو پروژه شاخص گردشگری در فارس

  • 06 مهر 1402 - 15:52
افتتاح دو پروژه شاخص گردشگری در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری وصنایع دستی استان فارس از افتتاح دو پروژه شاخص گردشگری در فارس خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فارس همزمان با روز جهانی جهانگردی وآغاز هفته گردشگری دو پروژه گردشگری فارس با حضورعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور افتتاح شد.

سید موید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی فارس در این مراسم ،گفت دو اقامتگاه بوم گردی شمس الملوک ودامون از پروژه های شاخص گردشگری در استان فارس می باشند که با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.

سید موید محسن نژاد در ادامه افزود: با بهره برداری این دو پروژه ۳۲ تخت به تخت های اقامتی استان افزوده شد.

وی افزود : بافت تاریخی شیراز با مساحت ۳۶۰هکتار با همت عالی وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید .

وی افزود همزمان شاهد بهره برداری از ۱۱ پروژه گردشگری در استان فارس شامل : هتل بوتیک ،اقامتگاه بوم گردی ،دفاتر خدمات مسافرتی در استان می باشیم که با بیش از ۲۰۰میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری و با ایجاد اشتغال مستقیم ۱۴۰ نفر فعالیت خود را آغاز می کنند.

در ادامه این نشست شمس الملوک همیری سرمایه گذار پروژه گفت : این بنا خانه پدری بوده که در اثر گذشت زمان به مخروبه ای تبدیل شده بود که به خاطر علاقه ای که به حوزه گردشگری وتاریخ داشتم توانستم این خانه را موردذمرمت قرارداده تا در چرخه خدمات رسانی صنعت گردشگری قرارگیرد.

وی در ادامه از حمایت های اداره کل میراث فرهنگی فارس ،شهرداری بافت تاریخی شیراز ودیگر نهادهای متولی قدردانی کرد.

این مراسم با حضور سید کمال علوی مدیرکل دفتر هماهنگی امور زیارتی و گردشگری استانداری فارس،علی مصلی نژاد شهردار بافت تاریخی فرهنگی شیراز ،روسای تشکل های گردشگری استان و جمعی از فعالان گردشگری فارس در محل اقامتگاه بوم گردی شمس الملوک برگزار شد.

دیدگاه