تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024

آغاز عملیات گازرسانی به ۱۰ روستا در فارس

  • 28 شهریور 1402 - 18:50
آغاز عملیات گازرسانی به ۱۰ روستا در فارس

طی مراسمی، گازرسانی به ۱۰ روستای استان فارس برای بهره‌مندی ۳۵۰ خانوار روستایی از نعمت گاز، آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس یکشنبه ۲۶ شهریور در مراسم آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰ روستای این استان، گفت: طی این پروژه با هزینه کرد حدود ۶٫۶۲ میلیارد تومان اعتبار، بیش از ۵۵ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام و ساکنان ۱۰ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

میدان‌شاهی با اشاره به اهمیت تامین انرژی پاک به ویژه در روستاها و مناطق محروم و نقش آن در رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست استان اخذ مجوز گازرسانی برای برخی روستاها را دشوار توصیف کرده و عنوان کرد و افزود: با رایزنی انجام شده، عملیات گازرسانی به ۱۶۷روستا با سرانه بالاتر از میزان مصوب شرکت ملی گاز در برنامه این شرکت قرار دارد که با اخذ مجوز از شرکت ملی گاز عملیات اجرایی آنها آغاز شده و یا در دست اقدام است.

میدان‌شاهی خاطرنشان کرد: پیرو اقدامات و تلاش‌های انجام شده در بخش گازرسانی به روستاها، از مجموع ۲۵۰۸ روستای مشمول استان، تاکنون ۲۴۳۹ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند که معادل ۹۸ درصد خانوارهای روستاهای مشمول است.

این مقام مسئول بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده هم اکنون۶۹ روستای باقیمانده در دست عملیات گازرسانی است وپیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری تمام روستاهای مشمول استان فارس از نعمت گاز بهره مند شوند.

به گزارش ایسنا، اخیراً نیز آئین کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای رزک، سه چاه، موردک، تشک، اوک بالا، اوک پایین، چاه تیز، گلو براق، نصیرخوانی و چاه انجیر از توابع شهرستان جهرم با حضور نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان جهرم برگزار شد.

دیدگاه