ارائه بیش از ۳۳ میلیون خدمت آزمایشگاهی در مراکز درمانی فارس طی ۲ سال

  • 14 شهریور 1402 - 16:02
ارائه بیش از ۳۳ میلیون خدمت آزمایشگاهی در مراکز درمانی فارس طی ۲ سال

مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: طی ۲ سال گذشته ۳۳ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۸۰۳ خدمت آزمایشگاهی در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی دولتی تحت پوشش و آزمایشگاه مرجع معاونت درمان این دانشگاه ارائه شده است.

دکتر سهند محمدزاده سه‌شنبه، ۱۴ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمت رسانی حدود ۳۳۰ آزمایشگاه فعال در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در دو سال گذشته حدود هزار بازدید نظارتی از آزمایشگاه‌های تشخیص طبی شهر شیراز انجام شده است.

او ادامه داد: همچنین در بازه زمانی دو سال گذشته، ۶ آزمایشگاه ناباروری IUI و IVF در شهرستان‌های داراب، فیروز آباد، آباده، نورآباد ممسنی، لامرد و اقلید راه‌اندازی شده است.

محمدزاده همچنین راه‌اندازی «موبایل لب» شامل تخصیص یک دستگاه اتوبوس به همراه تجهیزات و سکوبندی و طراحی داخلی با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی در اردوهای جهادی و بحران‌ها را از دیگر اقدامات مجموعه معاونت درمان در حوزه امور آزمایشگاه‌ها برشمرد.

مدیر امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش و ارتقای سطح علمی کارکنان، از برگزاری ۱۱ دوره بازآموزی تخصصی کارشناسان آزمایشگاه‌ها در زمینه بانک خون، هماتولوژی و کنترل کیفیت در آزمایشگاه‌ها خبر داد.

صدور ۳۱۴ مجوز کسب و کار آزمایشگاهی و راه‌اندازی برنامه ارزیابی خارجی در آزمایشگاه و طراحی نرم افزار و ایجاد شبکه آزمایشگاهی پزشکی و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرکزی، از دیگر طرح‌های در دست اقدام این مدیریت است که محمدزاده به آن‌ها اشاره کرد.

دیدگاه