اولین کارگاه مشترک فنی و حرفه‌ای و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس برگزار می‌شود

  • 01 مرداد 1402 - 14:15
اولین کارگاه مشترک فنی و حرفه‌ای و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس برگزار می‌شود

با پیگیری های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، اولین کارگاه آموزشی جهت تربیت نیروی فنی با تامین هزینه و اساتید متخصص از صنایع بخش خصوصی و تامین مکان برگزاری و ارائه گواهی فنی توسط اداره کل فنی حرفه ای بزودی در شیراز برگزار می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، نشست مشترک سید مهدی خادمی؛ سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با شورای معاونین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با محوریت برنامه ریزی و پیش بینی تمهیدات لازم در جهت اجرای طرح مهارت افزایی و برنامه ریزی لازم برای برگزاری دوره های تخصصی مصوب شورای مهارت استان مقارن با هفته ملی مهارت برگزار شد.

در این نشست خادمی؛ سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جانشین استاندار در شورای مهارت استان ضمن استقبال از برگزاری شورای معاونین این اداره کل در محل استانداری نسبت به پیوست ظرفیت های وسیع آموزش های مهارتی به ظرفیت های بالای اقتصادی استان در حوزه های تولیدی، خدماتی، کشاورزی، فرهنگی و هنری به طور خاص در حوزه های گردشگری، معادن، سلامت، فنی و مهندسی که در سطح کشور به عنوان یک مرجع فعال قلمداد می شود تاکید کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: بی تردید اثر بخشی آموزش های مهارتی در مقایسه با آموزش های تئوریک و صرفا” آکادمیک بسیار بیشتر و قابل توجه تر است.

وی استفاده از بخش خصوصی بویژه استفاده از ظرفیت خیرین مهارتی و سرمایه گذاران در حوزه های آموزشی های مهارتی را در جهت توسعه نظام آموزش های مهارتی استان به عنوان یک اولویت برشمرد که در این خصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه تربیت نیروی انسانی در حوزه صنایع تکمیلی مربوط به سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و سنگ های تزیینی را بسیار فراهم دانست .

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی در پایان افزود: آموزش های مهارتی زمانی می توانند بهره وری حداکثری داشته باشند که بر اساس یک مدل کار آمد و بین بخشی بتوان مهارت آموختگان را به بازار کار و اشتغال پایدار وصل کرد لذا این در واقع همان مختصات آموزش های مهارتی در زنجیره ی تامین شغلی به حساب می آید .

دیدگاه