شرکت‌های تعاونی قالی‌بافی راه‌اندازی شود

  • 03 تیر 1402 - 7:56
شرکت‌های تعاونی قالی‌بافی راه‌اندازی شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی قالی‌بافی روستایی در بخش کوهمره شهرستان کوهچنار را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور پنجشنبه ۱ تیرماه ۱۴۰۲ در سفر به شهرستان کوهچنار از کارگاه های خانگی قالی‌بافی روستای کوهمره بازدید کرد.

دکتر مریم جلالی از نزدیک با بانوان روستایی بافنده قالی گفتگو کرد.

وی در طی بازدید از کارگاه‌های خانگی گفت: ضرورت دارد شرکت تعاونی روستایی مختص بانوان قالی‌باف در شهرستان با حمایت فرمانداری و دهیاری تشکیل گردد.

دکتر مریم جلالی در آسیب‌شناسی نحوه فعالیت بافندگان قالی این بخش گفت: در حال حاضر افرادی به‌عنوان پشتیبان مواد اولیه و دار قالی را به بافندگان تحویل داده و در قبال بافت قالی دستمزد ناچیزی به بافندگان می‌دهند که سود چندانی به بافنده تعلق نمی‌گیرد لذا در جهت ساماندهی فرآیند کار و افزایش درآمد بافندگان ضرورت دارد هر چه سریع‌تر شرکت تعاونی روستایی در این بخش با مشارکت تمام بافندگان راه‌اندازی شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت با تشکیل شرکت تعاونی مباحث بیمه‌ای بافندگان روستا نیز انجام می‌شود.

روستای کوهمره از توابع شهرستان کوهچنار است. این روستا دارای ۱۷۱ خانوار جمعیت است که از این تعداد ۵۱ خانوار در هنر قالی‌بافی فعالیت دارند.

دیدگاه