بازدید معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی از خشت، شهر ملی حصیربافی

  • 02 تیر 1402 - 19:52
بازدید معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی از خشت، شهر ملی حصیربافی

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: هنر حصیربافی باید پیوست بسته‌بندی تولیدات شهرستان شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز جمعه ۲ تیرماه ۱۴۰۲ دکتر مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در رأس هیات همراه همچنین از نمایشگاه حصیربافی بانوان شهر خشت در سالن شهدای دانش‌آموز دیدن وبا بانوان حصیرباف دیدار و گفتگو کرد.

معاون صنایع‌دستی کشور همچنین در بازدید از این نمایشگاه گفت: برای کاربردی نمودن و رونق اقتصادی هنر حصیربافی، باید دربسته بندی کالاهای مختلف از این هنر و صنعت دستی استفاده کرد.

مریم جلالی از دیگر الزامات برای رونق اقتصادی و افزایش درآمد صنعتگران شهر خشت در رشته حصیربافی به‌ضرورت تشکیل شرکت تعاونی حصیربافان اشاره کرد و گفت: تشکیل شرکت تعاونی می‌تواند در افزایش تولیدات و رونق بخشی به این هنر مؤثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعلام ملی شهر خشت به‌عنوان شهر حصیربافی می‌تواند نگاه همه نهادهای آموزشی و خدماتی کشور، وزارت کشور، آموزش‌وپرورش را به این ظرفیت فوق‌العاده در شهر ملی معطوف کند.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سیاست وزارت در حوزه صنایع‌دستی تبدیل هر خانه به یک کارگاه صنایع‌دستی است و در این راستا با ارائه تسهیلات آموزشی، تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ از صنعتگران حمایت می‌کند.

دیدگاه