شورای هماهنگی تعلیم و تربیت در فارس آغاز به کار کرد

  • 29 خرداد 1402 - 12:00
شورای هماهنگی تعلیم و تربیت در فارس آغاز به کار کرد

شورای هماهنگی تعلیم و تربیت استان فارس با حضور مدیر کل و معاونان کانون فارس در شیراز تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در جلسه هماهنگی تعلیم و تربیت گفت: پرهیز از کارهای جزیره‎ای و رویکرد تیم‌محور بودن در فعالیت‌ها از اهداف اصلی راه‌اندازی شورای هماهنگی تعلیم و تربیت در فارس است.

محمد خلیل عسکری ادامه داد: پیشنهاد تشکیل این شورا از ابتکارات وزیر آموزش و پرورش است و قرار است شورایی مأموریت‌محور باشد.

عسکری گفت: اعتقاد وزیر آموزش و پرورش بر این است که داشتن ایران قوی در گرو داشتن آموزش و پرورش قوی است. آموزش و پرورش قوی باید از درون قوی شود و همه متولیان بتوانند با هماهنگی، هم‌کوشی، همدلی و همراهی مسیر تعلیم و تربیت را پیش ببرند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: شأن تشکیل این جلسه همدلی و هماهنگی بیشتر، بین دستگاه‌های متولی و خدمت‌رسان در حوزه تعلیم و تربیت برای نیل به اهداف وزارت آموزش و پرورش است و گفت: پرهیز از کارهای جزیره‌ای و رویکرد تیم محور بودن در فعالیت‌ها، و تمرکز بر اجرای برنامه‌هایی که در روز رأی اعتماد از سوی وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و همچنین برنامه‌های ابلاغی رییس دولت که در ابلاغ وزیر آموزش و پرورش آمده، از اهداف اصلی راه‌اندازی این شوراست.

سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز در این جلسه گفت: سرعت تشکیل این جلسه در استان، بسیار ستودنی است چون مدت زیادی از پیشنهاد تشکیل این جلسه توسط وزیر آموزش و پرورش نمی‌گذرد و همین نشان از پیشرو‌ بودن استان فارس است.
کامرانی گفت: در دوره جدید وزارت آموزش و پرورش نگاه جدیدی به سایر دستگاه‌های فرهنگی در کنار آموزش و‌پرورش در حال شکل‌گیری است که این نوید بسیار خوبی برای تعلیم و تربیت استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ادامه داد: کانون پرورش فکری در حال حاضر با کمبود فضا در استان مواجه است و ظرفیت این شورا خصوصا ظرفیت خیرین و‌نوسازی مدارس می‌تواند بسیار یاری‌رسان باشد.

کامرانی به اجرای طرح کانون مدرسه در استان اشاره کرد و گفت: طرح کانون مدرسه با هدف هم‌افزایی بیشتر میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود که با هدف بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های تربیتی و پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری، آشنایی و ارتباط دانش‌آموزان با امکانات و ظرفیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انس دانش‌آموزان با کتاب، مطالعه وکتاب‌خوانی، زمینه‌سازی برای پرورش خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان و بهره‌گیری از فعالیت متنوع کانون برای یادگیری با شیوه غیرمستقیم تهیه شده است.

در این جلسه مدیران کل، روسا و معاونان اداره‌های کل نوسازی، توسعه و‌تجهیز مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان فارس و‌همچنین مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان حضور داشتند.

دیدگاه