شبکه شرق: مدیر حافظیه با پیگیری استاندار فارس بازداشت شده است

  • 10 خرداد 1402 - 10:33
شبکه شرق: مدیر حافظیه با پیگیری استاندار فارس بازداشت شده است

شبکه شرق در خبری نوشت: بازداشت مدیر مجموعه حافظیه شیراز براساس شنیده‌های خبرنگار «شبکه شرق» با پیگیری‌های استاندار فارس صورت گرفته. استاندار این استان در شرایطی خواستار این اتفاق شده که نه قانون و نه حیطه اختیارات استاندار به او چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. اما باید دید سرانجام اقدامات فراقانونی چه خواهد شد.»

زهره ادهمی، مدیر مجموعه حافظیه شیراز چند روز قبل پس از آنکه فیلم خواستگاری یک جوان از دختر مورد علاقه‌اش که در حافظیه برگزار شده بود، منتشر شد به دلیل نوع پوشش این دختر، بازداشت شد. سیدموید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی فارس نیز به همین دلیل بازداشت شد اما با قرار وثیقه آزاد شده است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این خصوص گفته بود: «به هیچ وجه اجازه هنجارشکنی و رفتارهای خلاف شرع را در شیراز و استان فارس نخواهیم داد و با عوامل و عناصری که به صورت سازمان یافته درصدد ترویج لاابالی‌گری و فساد هستند، برخورد قانونی می‌شود…در ماجرای حافظیه شیراز، براساس تصمیم مقامات قضایی، مدیر مجموعه حافظیه بازداشت شد و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز تا مشخص شدن پرونده اجازه حضور در محیط اداری را ندارد.»

شبکه شرق در این باره نوشت: استاندار فارس همچنین شخصا به دنبال برکناری مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس است. همه این اتفاقات ظرف یک نیمروز در شیراز رخ داده، آن هم در شرایطی که اگر قرار بر اجرای مر قانون باشد، استاندار در بهترین حالت، فقط و فقط می‌تواند مانع ورود مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس در جلسات شورای اداری شود نه بیشتر. عزل و نصب مدیرکل میراث فرهنگی یک استان، قانونا برعهده وزارت میراث فرهنگی است و استاندار به عنوان عالی‌ترین نماینده دولت در فارس، حق ورود به این حوزه را ندارد. 

دیدگاه