«بیش از ۴۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش فارس می‌شوند»

  • 13 اردیبهشت 1402 - 15:00
«بیش از ۴۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش فارس می‌شوند»

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد که بیش از ۴۵۰۰ نفر در دوره ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، فنی و حرفه‌ای، کار دانش و خدمات جذب می‌شوند.

عسکری که امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در یک نشست خبری سخن می‌گفت، آزمون برای جذب معلمان تنها ۴۰ درصد تاثیر دارد و ۶۰ درصد دیگر با انجام مصاحبه خواهد بود.

به گفته او، معلمانی جذب خواهند شد که در تراز انقلاب باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ۱۹۸۷ نفر در دوره ابتدایی، ۱۵۶۰ نفر در دوره‌های متوسطه اول، متوسطه دوم، فنی حرفه‌ای و کاردانش و هزار نفر در بخش خدمات جذب خواهند شد.

عسکری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتخاب معلم نمونه گفت: از دهم مهرماه سال گذشته این فرآیند در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس، ۷۳۳۳  نفر در فرآیند انتخاب معلم نمونه در مرحله مدرسه شرکت کردند که ٢٨٠٠ نفر پس از ارزیابی وارد مرحله منطقه‌ای شدند.

او افزود: ۲۰۶ معلم به مرحله استانی راه پیدا کردند و در نهایت ١٠ نفر از معلمان فارس به مرحله کشوری راه یافتند و امسال از ۲۶ نمونه کشور، ۶ نفر از  این استان انتخاب شدند.

او با بیان اینکه فارس در اجرای سند تحول بنیادین پیشتاز است، یکی از اقدمات تحولی که امسال در فارس اتفاق خواهد افتاد را تحول در نیروی انسانی ذکر و خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی برای انتخاب مدیران مدارس در دستور کار قرار گرفته است و در ٣١ خردادماه بدون نگاه سیاسی و سلیقه‌ای یا مدیران مدارس را ابقا و یا آنها را تغییر خواهیم داد که خوشبختانه اکثریت مدیران مدارس ما مدیرانی قابل و توانمند و با رویکرد تحولی در حال خدمت هستند.

دیدگاه