بارش رگبار بهاری فارس را فرا می گیرد؛ هشدار سطح زرد

  • 06 اردیبهشت 1402 - 17:44
بارش رگبار بهاری فارس را فرا می گیرد؛ هشدار سطح زرد

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به بارش رگبار بهاری همراه با رعد و برق و  وزش باد در چهار روز آینده در استان فارس هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد: این سامانه جدید بارشی ازعصرامروز چهارشنبه ششم اردیبهشت آغاز و تابعد از ظهر شنبه نهم همین ماه ادامه دارد.

مسعود حقیقت ادامه داد: این سامانه بارشی برای امروز عصر ششم اردیبهشت در جنوب شرق استان به ویژه منطقه فورگ، لارستان، داراب، حسن آباد داراب و زرین دشت فعال است.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه جدید برای پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه در استان به ویژه مناطق شرقی، جنوبی و مرکزی ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: برای روز های هشتم و نهم اردیبهشت ماه هم این سامانه بارشی در استان، به ویژه مناطق شرقی و مرکزی پیش بینی شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر
وی گفت: اثر مخاطره همچون احتمال آبگرفتگی معابر به طور محدود، احتمال جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال بر خورد صاعقه، سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاعات و لغزندگی جاده ها در مناطق بارانی وجود دارد.

در حاشیه رودخانه ها نمانید

حقیقت تاکید کرد: همچنین نماندن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه ها ومسیل ها توصیه می شود.

دیدگاه